Dit zijn de retrograde seconds modellen
Grootste verschil is dat de guilloché plaat nu email grand feu is.
Is eerder kwestie van smaak dan van upgrade.
Die vind ik ook het mooiste. Straalt ondanks alles rust uit
Een band die OEM aansluit is wel iets mooier vind ik. Customhu ofzo kon je die kopen
Dit duo … onbegrijpelijk dat dit merk dit meer aandacht krijgt.
Ik heb een redelijk brede collectie wat betreft diversiteit van merken, materialen, afwerkingsniveau, complicaties, mainstream to super niche , …
Maar dit duo zit toch heel hoog in d lijst van horloges die ik het liefst zie en draag.
En al zeg ik het zelf … De foto die ik maakte vind ik ook super geslaagd ![]()
Helemaal mee eens!!! Als ik het budget had, kocht ik ze ook ![]()
![]()
Je hebt een schitterende collectie!!!
Ook echt ![]()
![]()
Die mening deel ik met je… evenals deze…
Maar ja qua prijs is dit toch ook voor veel mensen net iets te next level.
Mooie tourbillon
Die rattrapante, prachtig ![]()
Snap ik…
Maar anderzijds hoeft het geen tourbillon perpetual calendar of splitsecond chronograph te zijn.
Tweedehands en minder gecompliceerd vind je bij dit merk echt exceptionele stukken.
Dat je een gouden tradition kan oppikken voor laten we zeggen de prijs van een submariner date is eigenlijk zot.
En als eerste of enige horloge zou ik ook voor die Rolex gaan maar er lopen genoeg mensen rond die de sub hebben en nog andere zoals een Breitling, omega, Cartier…. In dat geval zou ik toch ZEER sterk een tradition overwegen en adviseren ipv een zoveelste mainstream horloge.
Traditions zijn zeer goed afgewerkt, goud, origineel, en al bij al best zeldzaam
Of neem nu de vorige modellen type XX. Die afwerking is gelukkig niet te zien door de gesloten achterkant
. Maar voor 5-6 k…… komaan dat is de nieuwprijs van een Tudor.
Ook hier ben ik het wederom eens met je
Maar je zet je opmerking bij een foto waar natuurlijk twee niet te versmaden stukken op staan.
Daarnaast is het ook wel te snappen dat beginnende liefhebbers het zoeken bij de geijkte merken zoals je ze benoemd. Los van dat is het natuurlijk ook gewoon niet ieder zijn smaak ![]()
Zelf ben ik helemaal weg van deze ![]()
Leuk dat je dit zegt. Ik zit soms watertandend te kijken naar de foto’s die jij hier deelt, maar als ik dan op C24 kijk, zie ik dat een Breguet relatief bereikbaar is in verhouding tot de waarde die een gemiddelde collectie op HF vertegenwoordigt. Het zet mij weleens aan het denken. ![]()
Hoe kijk je dan naar de classique-lijn?
Super !
Je moet uiteraard openstaan voor meer klassiek ogende horloges maar als dit in je smaak valt…. Go for it
Vaak email wijzerplaten en anders wel hand guilloché, kast en mouvementen afgewerkt op zeer hoog niveau (niet zoals sommige independents) maar zeker evenwaardig en naar mijn gevoel zelfs beter dan vergelijkbare patek en vacheron
Die rattrapante heeft echt wel een subliem mouvement ![]()
Super macro
Maar die 3 vijfjes….
Oppervlak: black polished
Zijkant van de kop : black polished
Gleufje van de schroef : bevelled ( afgeschuind?? Klinkt zo onnozel in het Nederlands)
Best veel handwerk voor 1 onnozele vijs ![]()
Iets meer uitzoomen en het word er niet minder op. Volledig dat split second mechanisme black polished, perlage, anglage, sharp interior angles ….
![]()
Mooi overzicht van Breguet zijn carrière
als je ergens 1.18 uur tijd hebt …