Breitlight, wonderbaarlijk

Voor t doel een goede maat.
Is echt!

Leuk geschreven en mooie foto’s @anon53002072EV :+1:

Ik mis de mijne nog wel eens. Het grappige is dat ik met mijn polsen zelfs uiteindelijk niet zo met de maat zat ondanks de gigantische lug to lug. Heb de mijne uiteindelijk weggedaan om de Navitimer te financieren maar ik acht de kans zeer aanwezig dat deze weer eens terugkomt. :smiley:

3 likes

Ben ook wel benieuwd inderdaad wat dat Breitlight nou precies is, klinkt wel interessant :+1:
Ik denk inderdaad dat het voor een doeleinde een prima keuze is.

Alleen weet ik niet of ik het nu echt zou omschrijven als luxe, ja het is een Breitling, maar ik vind het gebrek aan opgelegde indexen of logo toch wel echt afbreuk doen aan het “luxe” aspect.
Wat ik overigens bij zo’n soort horloge helemaal geen verkeerde keuze vind hoor, maar luxe zou ik het niet willen noemen :grin:

2 likes

A French-speaking forum managed to get a direct information from Breitling about their “plastic”.
The “Breitlight” is a “Carbon fiber reinforced polymer”, a “Polyphthalamide”.

4 likes

Ik hou gewoon niet van plastic quartz horloges die meer kosten dan € 500,- :grin:

2 likes
  1. Het horloge is niet van plastic gemaakt.
  2. Het horloge heeft een thermocompensated quartz uurwerk, welke zeer nauwkeurig is zonder daarbij meer batterij te verbruiken.

Grand Seiko en Citizen maken high end quartz horloges, maar dan van metaal. Zou je daar wél meer dan €500 voor betalen?

2 likes

Hey Dennis,

1. Thermoplastic is ook plastic.

2. Thermocompensated Quartz is ook Quartz

:kissing_heart:

3 likes

Leuke review Hans. :ok_hand: En jazeker Breitlight is heerlijk. Ik mis ‘m zo af en toe en heb ook naar de nieuwe Endurance serie gekeken. Hopelijk komt daarvan nog een versie zonder zuurstok gehalte. :blush:

1 like

Je wou een spiderdial :smile: ?

Ohh die was gelukkig nog helemaal top, pffffff :flushed:

1 like

Toffe review met mooie foto’s!
Deze dragen echt bij aan het forum.
Op die groene band komt hij het mooiste tot zijn recht vind ik.

1 like

Geweldig horloge van een geweldig merk !

1 like

Een luxe Luminox, :wink:grapje, mooie Breitling

1 like

Altijd eindigen we met lume, krachtige langdurige lume in dit geval.

PSX_20201104_175226

10 likes

Hier een vraagje :point_up:. De kroon is van rubber. Hoe sterk is dat? Ben ook benieuwd wat de kroon los kost. Ik heb namelijk is een black raven gehad met een rubber bezel. Toen ik de importeur vroeg om een bezel viel ik bijna van mijn stoel. Was meer dan de helft van de dagwaarde van het gehele horloge.

3 likes

Denk dat het een stalen kroon is met een rubber laagje.
Je komt er niet vaak aan, alleen als de maand maar 30 dagen heeft.
Dus hoe sterk geen idee, iig geen issues mee gehad tot op heden.

1 like

Die is wel cool zeg

Is alweer weg ivm angst zwak rubber :joy:

Waarschijnlijk is t gevulkaniseerd rubber, daar worden ook schoenzolen en autobanden van gemaakt. Met slijtage zal t wel meevallen gok ik.

1 like

Mooi verhaal, heel leuk te lezen hoe zo’n materiaal zich in de praktijk houdt. Een onverwoestbaar high-end horloge is wel wat je wilt, geen drukte om een microswirl op je gepolijste spiegel. Hebben ze ook kleinere versies gemaakt?