Breitling Colt loopt 20 seconden per dag achter. HELP!

Hallo allemaal,

Onlangs bij en juwelier in Maastricht een Breitling Colt 44 Blue Automatic A17388 gekocht uit 2014.

Erg blij met het horloge. Het enige waar ik minder blij mee ben is dat het horloge 20 seconden per dag achter loopt (na goed opgewonden te hebben en gedragen). Het horloge was aan mij verkocht met de belofte dat hij goed zou lopen en na zou zijn gekeken door een horlogemaker in een atelier. Ik heb het horloge laten doormeten bij mijn eigen juwelier en daar was een afwijking van 40 seconden per week (=5.7 seconden per dag) gemeten met een goede amplitude. Kan het zijn dat het uurwerk wel goed loopt naar de balans niet goed afgesteld is? Of is 20 seconde per dag achter lopen per definitie een indicatie dat het uurwerk bagger is en aan een service toe is? Ik heb tot en met morgen om de aankoop terug te draaien en mijn geld terug te krijgen. Een andere optie is dat zij het horloge laten nakijken en laten afregelen (jaar garantie op het correct lopen van het uurwerk). Ik benieuwd naar jullie mening en advies. Alvast heel erg bedankt!

MvG Ralph

1 like

Het zou een chronometer moeten zijn… zou m terug brengen of een servicebeurt verlangen …

3 likes

Dat is niet leuk.
Het heeft er alles van weg dat het horloge een servicebeurt moet hebben.
Stel maar voor aan de verkoper; servicebeurt bij BSC op zijn kosten of geld terug.

2 likes

Gewoon even laten checken bij een goede horlogemaker, dan heb je meteen uitsluitsel.
Als de ampitude en olie goed is dan is afregelen voldoende.

2 likes

Als een uurwerkmaker een afwijking van 5.7 seconden meet (op één positie neem ik aan) maar de daadwerkelijke afwijking is 20 seconden per 24 uur dan heeft het uurwerk gewoon een servicebeurt nodig. Gewoon terug naar de winkel dus. Met alleen afregelen ga je dit niet oplossen.

2 likes

Het lijkt er inderdaad sterk op dat het uurwerk wat aandacht en liefde nodig heeft. Dat hadden ze bij de juwelier wel even mogen vermelden en het netste zou natuurlijk zijn geweest als ze netjes onderhoud hadden laten plegen. Lijkt mij wel zo normaal bij een horloge van dit segment. Ik moet eerlijk zeggen dat hoe vaker ik hem zie, hoe meer hij me bevalt, misschien begin ik te begrijpen waarom je ervoor gevallen bent! :smile: Hoe dan ook, niet getreurd, dit valt hoogstwaarschijnlijk gewoon in de garantieperiode.

2 likes

niet noodzakelijk een volledige service. Ik had dezelde afwijking op mijn explorer. Even binnengebracht en twee weken later kostenloos terug perfect op spec. Je hebt er garantie op, dus gebruiken zou ik zeggen. PS: proficiat met de aankoop. prachtig horloge en hopelijk een goed einde voor deze situatie

1 like

Volgens mij kan de juwelier dit wel in orde (laten) brengen. Da’s geen grote ingreep.

Vind het wel een pracht van een horloge!

2 likes

en een goed excuus om nog eens naar het prachtige Maastricht te gaan. Win-win zou ik denken.

1 like

Lastig om je advies te geven Ralph. Ik weet een beetje hoe je denkt namelijk :wink: ik gok dat je er een raar gevoel bij hebt. Ik denk serieus dat de juwelier waar je het horloge hebt gekocht het uurwerk goed kan afregelen of desgevraagd een beurt kan geven, maar als het gevoel gewoon niet goed is dan weet je wat je moet doen.

1 like

De kogel is door de kerk (figuurlijk dan). Het horloge gaat (met pijn in mijn hart) terug naar de juwelier en ik kies eieren voor mijn geld. Servicebeurt op de kosten van de juwelier bij een Breitling service center behoorde niet tot de opties. Of retour en geld terug of de balans laten bijstellen bij hun eigen horlogemaker en waarbij ik dus nog geen garantie heb dat het uurwerk in de basis in orde is en geen service behoeft. Erg spijtig maar het is niet anders…:cry:

1 like

kan je het horloge niet gewoon bij eender welke Breitling AD onder garantie binnen doen? Dan zal toch duidelijk worden of er grote problemen zijn met het uurwerk. Zoals ik eerder aangaf heb ik hetzelfde meegemaakt. Ook grey market gekocht in maastricht (nieuw in de stickers, dus zeer verrast door de afwijking) en een jaar later enkele meters verder bij een AD binnengebracht. Zonde voor je dat je dit horloge zou moeten laten schieten

1 like

D’r staat bij uit 2014… De garantie van Breitling is al even verlopen…
@RLC Goed besluit. Zijn voldoende Colts beschikbaar. Als de juwelier het er al niet zo nauw mee neemt, zou ik het ook laten passeren.

4 likes

Horloge is uit juni 2014 verkocht zonder doos en papieren, dus garantie ziet er helaas niet meer in ben ik bang. :frowning:

ok. had even foutief onthouden dat er nog een jaar volledige garantie was. Nu ik dit weet begrijp ik je beslissing. hopelijk vind je snel een nieuw exemplaar. Kan je me eventueel via PM doorgeven waar je het horloge gekocht heb? ik ben nu aan het overwegen een geboortejaar sub grey market te kopen ik maastricht. Maak ik verwacht dan iets meer service dan wat jij hebt gekregen.

1 like

Bij welke juwelier als ik vragen mag?

Waarom niet bij een goede horlogemaker even een servicebeurt uit laten voeren? Er zit gewoon een standaard eta in. Kost niet zo veel. Tenzij je het horloge voor de hoofdprijs gekocht hebt zou ik sat overwegen.

2 likes

Wat kost de service van een ETA uurwerk ongeveer? Breitling heeft het ETA uurwerk wat gepimpt, zou er dan wel originele onderdelen in willen. Heb het horloge voor een nette prijs gekocht (mits het uurwerk goed liep en geen service nodig had). Nu er een service beurt nodig lijkt te zijn wordt de stap naar een nieuw exemplaar met box en papers steeds verleidelijker.

Je moet rekenen op circa 600 a 700 euro als je hem laat servicen bij Breitling.