Breitling echt of nep ? A13356

Ik zou ook zeggen echt maar wel twee vraagtekens:

• Wat is er in hemelsnaam met het saffierglas gebeurt… Hoe krijg je het voor elkaar die zo toe te takelen hahah.

• En twee, hoe zien de pushers eruit? Want het lijkt op de foto alsof die geen ‘knopjes’ meer hebben.

Op de tweede foto uit de TS;

1 like

Uitgedraaide (op dat moment ook bedienbare) schroef-pushers natuurlijk.

Bij deze wat duidelijker :slight_smile:

1 like

Oeh thanks!

Nou mooie vondst dan! Hou je ons op de hoogte van de vorderingen ;)?

1 like

Prachtige foto’s, dit horloge is een goede kandidaat om mee te doen met de honderdste HF foto challenge:

1 like

Het horloge is zojuist afgehaald, en word door een horloge reparateur gecheckt en als alles in orde is, dan een opknapbeurt.

Ik kom snel met de eind conclusie en het resultaat.

8 likes

Scherp

Nou, ik vond het eerder niet zo scherp, zijn gewoon uitschroefbare pushers :joy:

1 like

Klopt ook maar hij zag het wel.
Vandaar scherp.

1 like

:sunglasses:

Mochten het idd geen uitschroefbare pushers zijn geweest dan waren we toch een stuk wijzer geworden;)

1 like

Ik denk ook een echte breitling.

Weet je hoe je vaak nep van echt kan onderscheiden…door het horloge simpelweg te wegen. Ze kunnen alles tot in detail namaken maar het gewicht niet. Dus zorg dat je het exacte gewicht weet van het 100% originele model is het makkelijk te checken.

1 like

“”

Maar vertrouw absoluut niet alleen op het gewicht van het horloge! Ook een echt horloge kan in de loop der jaren door het polijsten of restaureren enig gewicht verliezen, terwijl imitaties steeds beter worden en tot op de milligram nauwkeurig hetzelfde gewicht kunnen hebben als het origineel.

“”

Er worden loden gewichtjes gebruikt om imitatie horloges exact hetzelfde gewicht te geven als originele horloges.

Bron:( bijvoorbeeld )

Loden gewichtjes…moet niet gekker worden

De wereld draait alleen om geld, ze verzinnen van alles om je te plukken.

1 like

Leuke gedachte, maar sorry, heb ik Dubai gezien dat de 'topklasse replica 'tot op de gram exact hetzelfde wegen. Eventueel ontbrekend gewicht wordt aan de binnenkant van de deksel toegevoegd tot het gewicht precies klopt

Dat is precies wat Aamon hierboven zegt.

1 like

En hoe doe je dat als er een schakel mist? Wie zegt dat het gewicht op internet met dezelfde aantal schakels is gedaan en tot slot kunnen ze wel ongeveer hetzelfde gewicht wegen bij goeie reps.

De beste manier is de balans te vergelijken, die kunnen ze nooit namaken.
Daarnaast kan je voelen aan scherpe randen en bij heel goeie reps door op internet (RWI forum) te zoeken na punten die slecht zijn na gemaakt.

Dit horloge is een replica

let goed op heren :grinning:

Neppe breitling

De gravering klopt niet, het ringetje om het logo is smaller dan het orgineel en bij breitling is het logotje op de achterkant vaak slecht gekopieerd. dag en nacht :slight_smile:

2 likes

Oh dat kan, heb niet het hele draadje gelezen, sorry :pensive:

Weer wat geleerd. Bizar dat replicas zo goed worden nagemaakt:-(