Breitling fake of echt


Ik heb dit horloge in een inboedel gevonden,hij loopt niet ,ik kan lezen dat het een cal 170 uurwerk is
maar buiten de wijzerplaat staat er nergens breitling ,klopt dit of niet.

Even een berichtje sturen aan @ReneJK en je hebt waarschijnlijk snel je antwoord…

Venus 170. De verchroomde kast lijkt me gek, maar verder zou het heel goed kunnen. ReneJK weet inderdaad waarschijnlijk meer. Indien echt, wellicht waardevol genoeg om de kast te laten her-chromen. En volledige uurwerkrevisie.

Het ontbreken van de naam Breitling op de brug van dit Venus 170 uurwerk doet vermoeden dat het niet helemaal ‘snor’ zit.

zit er radium op die wijzers ?
ik zou bij radium een ander soort verkleuring verwachten,
mogelijk is er een soort vintagekleur luminova gebruikt.

Het komt vaker voor dat Breitling verchroomde kasten gebruikten (mits die in de link echt is natuurlijk)
http://www.lamesuredutemps.com/one.cfm?178&uuid=8B01617C-D9DB-0B79-B0BCFC28C11761DF

Het komt vaker voor dat breitling de merknaam op het uurwerk weg liet (mits die in de link echt is natuurlijk)
http://www.lamesuredutemps.com/one.cfm?178&uuid=8B01617C-D9DB-0B79-B0BCFC28C11761DF

Ja ik weet het ik ben heel lui vandaag:grin:

zou zomaar echt kunnen zijn , juist door het ontbreken van breitling signatuur op het uurwerk geloof ik er wel in (samen met het ref nummer en serie nummer)

leuke vondst !

dit is echt zo’n ‘op het randje’ geval vwb restauratie , in dit geval zou ik persoonlijk niets doen aan de wijzers en wijzerplaat maar wel de kast opnieuw laten verchromen , en natuurlijk het uurwerk een beurtje laten geven . Waarde na restauratie ? 800-1000 euro denk ik

1 like

Ik vind de wijzerplaat/wijzers juist wel mooi zo en inderdaad alleen de kast even een chroombadje en dragen dat ding.

Hallo rene
heeft u u een adres, waar ik dit kan laten doen?
En hoeveel zou dat ongeveer gaan kosten.

Mvgr hein

Fraaie referentie 181 met Venus 170 uurwerk met 45 minute counter (veel neppers zijn 30). Lume lijkt me correcte kleur. Serienummer plaatst de productie rond 1947.

Na een service en opnieuw verchromen heb je hier een heel fraai horloge aan.

Vraagje aan @ReneJK, mag je hier een gesigneerde kroon op verwachten?

1 like

Nope normaal niet dacht ik.

Brug ´moet´ ook ongesigneerd zijn. (behalve in enkele gevallen)

geen idee, je zou het eens op een horloge forum kunne vragen , er is vast wel iemand die een adresje weet :wink:

nee, eigenlijk niet , tot eind 40 waren niet gesigneerde toch wel veel voorkomend , vooral bij de goedkopere modellen

Je zou het hier eens kunnen proberen:

http://www.haveman-edelmetaal.nl/

1 like

Goed adres, goede ervaring mee voor vergulden en verchromen en niet duur.

Ik heb dit horloge vorig jaar overgenomen, deze is ondertussen gefixed en opnieuw verchroomd en voila:

35 likes

Erg mooie vintage geworden Geert!

1 like

Heb 1200€ betaald

1 like

Je reageert op een post van 4 jaar geleden. En de persoon waarop je reageert was voor het laatst actief hier op 13 Mei. :thinking:

Beter laat dan nooit… weten we iig dat hij €1200 betaald heeft

2 likes

Nooit slim om hier op het HF te vermelden wat je betaalt hebt, hoe ga je het dan met winst doorschuiven.

1 like