De band van Breitling vind ik heel erg mooi!
En dan… met geweldig contrast: de batterij😂
Ik zou voor de Breitling gaan, vind die erg gaaf! Speelt ook mee dat ik zelf persoonlijk weinig voel voor GS.
Die krijg je als je het horloge omdraait.
Ik vind de kleur blauw van de plaat van de Breitling mooier. De uitstraling doet me meer (met name de bezel). Daarnaast vind ik de bracelet de mooiste die er te vinden is en heb ik een voorkeur voor een automaat. Tsja, puur smaak dus…
Alleen al op grond van “heritage” zou ik, ondanks eerder genoemde puntjes, voor de GS gaan. Breitling is al decennia lang een merk dat van de ene naar de andere investeerder gaat. Leon Breitling heeft er al heel lang niets meer mee te maken, zijn erfgenamen evenmin. Die huidige gladjakker - die ook UG voor de hoofdprijs weer in de markt gaat zetten - ik heb ze nou wel gezien allemaal. In Lijnden zijn ze ook niet bepaald blij met de meest recente ontwikkelingen trouwens.
Ik ben, zoals je weet, groot fan van Grand Seiko. Breitling heeft erg mooie horloges maar de meeste te groot voor mijn kleine polsjes.
Ik vind persoonlijk de Grand Seiko GMT maar mwah. De gewone Breitling Colt vind ik ook maar mwah.
Maar de Breitling Colt GMT heeft het echt. Man, man, man wat een mooi horloge.
Alleen al puur voor de looks zou ik direct voor de Breitling kiezen.
Ik snap je verhaal met betrekking tot de familie, erfgenamen en investeerder(s) wel maar ik koop persoonlijk geen horloge vanwege wie de eigenaar is. Ik koop iets wat ik mooi vind. Heritage is dan wellicht mooi meegenomen maar zou ik niet leidend vinden.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Als je inderdaad naar heritage (verleden én heden) kijkt dan snap ik het direct.
Wel leuk om je reactie zo te lezen want aangezien ikzelf niet zo van historie enzo ben ken ik de achtergrond van Breitling ook totaal niet. En nu heb ik op de zaterdagavond gewoon weer wat geleerd .
De meeste oprichters van grote horloge merken leven niet meer…
Laat Tim en Bart G. het maar niet horen. Dit met de nodige zoutkorrels.
Dank voor de toelichting. Ik moet zeggen dat geen van de punten mij echt opvallen - Grand Seiko hoort niet bij de ‘holy trinity’ en volgens mij is de concensus dat alles buiten het zicht minder goed (of al naar gelang je in de wedstrijd zit: slechter) is afgewerkt dan, laten we zeggen, een Patek. De gemiddelde GS kost (ten opzichte van een PP, AP, VC of AL&S) dan ook geen reet
Ik kan het, als ik goed kijk, zien aan mijn Spring Drives waarvan alles direct in het zicht 8,5/10 is afgewerkt en de delen eronder zichtbaar minder. Punt is: je moet er met een loupe naar kijken om het te zien en persoonlijk vind ik met een loupe via een zichtbodem naar een uurwerk kijken niet zo interessant - ik draag het horloge liever en daarbij stelt GS eigenlijk nooit teleur
Ik zou voor de Breitling gaan maar wellicht kan een mooie foto van jouw totale collectie mij op andere gedachten brengen
Ik zou de GS houden. Zijn redelijk vergelijkbare horloges qua uiterlijk en de kwaliteit is van beide prima. Aangezien je zelf twijfels hebt, zou ik rustig verder sparen.
Tussen deze GMT horloges zou ik de GS houden. Als je me vraagt of ik de GS in zou ruilen tegen de 36mm Chronomat met Rouleaux bracelet en parelmoeren wijzerplaat?
Direct doen.
Das een hele moeilijke.
Allebei top horloges met mooie specs.
Voor de kleur en de band kies ik toch breitling!!
Met de diamantjes? Mwaaa
Ik heb een GS quartz GMT maar zou zeker de grijze chronomat willen toevoegen ben wel fan.
Breitling heritage en whatever hier boven staat niet meegenomen.
De nieuwe modellen zijn fris en jeugdig en zeker geen verchroomde wieldop op de pols.
Het trekt wel een nieuwe markt aan.
Nu denk ik wel dat de Breitling puristen onder ons houden van dat brute in-yo-face geweld met die 45 mm knallers en dat ze eventueel een choppah kunnen oproepen met een knopje.
Dus de GS houden, centjes opzij zetten en die Breitling ergens smerig goedkoop opsnorren in de toekomst.
Seiko houden en de Breitling erbij kopen.
Wat fijn om jullie mening te horen.
Het lijkt erop (63%) voor de Breitling gaat.
Ik ben vandaag, met de GS om de pols even bij S&C wezen passen. Helaas de zwarte, blauw was even niet op voorraad.
De Breitling valt iets groter op de pols, komt waarschijnlijk vanwege de iets groter L2L en de wat plattere bodem, de GS buigt wat mooier af bij de lugs op mijn 17,5cm pols. Ondanks dat zit de Breitling ook uitstekend.
De fit van de band is altijd lastig te voelen als de band niet op maat is, maar omdat de schakels klein zijn kan ik mij voorstellen dat de Breitling mooi om de pols zit. Mooie band inderdaad.
Wel vond ik de bezel van de Breitling wat te glimmend. De GS is wat dat betreft wat meer geborsteld. De Breitling trekt daarmee wat meer aandacht. Voor mij is dat niet zo nodig.
Ergo:
Ik laat de blauwe nog even naar de winkel komen en besluit dan. Wat ik wel weet is dat ik ze niet allebei ga houden. Ik ga nog even goed nadenken over de voordelen van de GS zoals de ‘grap and go’, de nauwkeurig van de HAQ en de brushing.
Ik zal eerlijk zeggen dat deze GS niet mijn enige GS is in mijn collectie en ik de Breitling (geen in de collectie) toch wel heel gaaf vind.
Voel je vrij om nog te reageren, ik volg het met veel interesse.
Wordt vervolgd.