Breitling is aan het beknibbelen

Georges Kern weet natuurlijk maar al te goed dat zijn voorstel niets te maken heeft met een ecologische voetprint, maar alles met een hogere winstmarge. Minder verpakking = meer winst, want de prijzen zullen niet dalen. Integendeel, de prijzen zullen stijgen. Gordon Gekko zei het al; Greed is good.

De Colt is uit productie. De Avenger is nu de ‘instapper’ en heeft wings.

1 like

Als je nou een horloge koopt, en je hebt daar een mooie doos bij die je het leven lang bij dat horloge bewaard en doorgeeft aan de volgende generatie, dan is dat toch duurzaamheid?

Ok maak die doos niet van tropisch hardhout, maar met carbon en aluminium zijn toch wel hele toffe dingen te maken, Breitling doos met carbon en klinknageltjes zoals de vleugels op een vliegtuig? Meer display box IPV enkel en alleen in de opslag te leggen, zijn toch ideetjes zat!

Ze kunnen verder bezuinigen vergeet wijzers en een wijzerplaat gewoon papiertje in case en daar op geschreven: zie telefoon

1 like

Moi.

Als er plaats is in de hobbykast hou ik verpakkingen bij tijdens de garantieperiode. Daarna gooi ik ze weg. Opgeruimd staat netjes. Nu scheelt het wellicht wel dat ik niet aan verkopen doe. Te veel rompslomp.

O ja, die zeshoekige metalen Casio doosjes hou ik wel bij. Die zijn handig om bling en frutseltjes in op te bergen.

1 like

klopt zie het nu✌️

1 like

Dank je wel!

Maar wel met een kleine premium? Ik zie niet in wat blockchain hier aan zou doen.

Blockchain zou een goede manier kunnen zijn om de verkoop van gestolen horloges tegen te gaan.
Iedereen zou kunnen zien wie de eigenaar van een horloge is.

Niet helemaal gelijk, maar toch… :slight_smile:

1 like

Super vet man, kan ook iedereen zien wie er allemaal een horloge hebben waar menig inbreker een hele week voor moet ‘werken’.

Denk dat het iets anders werkt.

Vooral onder de ‘kap’ een wereld van verschil :sweat_smile:
afbeelding

3 likes

Pffffffffff wat een lekker antwoord weer… man man…

Want iedereen zet zijn horloge zooi voor het raam als uitnodiging voor inbrekers ?? Als en inbreker binnenkomt en een horlogedoos tegenkomt dan gaat hij even lekker de tijd nemen om die dingen te zoeken???

Ik ben benieuwd hoe jij in al je wijsheid het ziet werken dan ?
Ik neem aan dat je in ieder geval geen merkkleding in huis hebt, alleen maar grijze kleding draagt, een kia rijdt en zeker geen breitling draagt aangezien je die dingen op een kilometer al herkent.

Ik denk dat je eerst even een paar keer rustig moet ademhalen en dan rustig terug lezen wat je nou eigenlijk post want dat heeft niks te maken met waar je op reageert.

Dat klopt.

De dure tussenhandelaars dumpen en zelf aan de klant te verkopen.

Geen bezel meer met riders die je met vijsjes vastzet.

Geen opgelegde indices, enkel printen.

Geen catalogi meer printen.

Geen gesponsorde teams meer, of aanwezigheid op events.

Geen Bazel.

Graveer de kroon als het moet met een B, maar leg die niet op de kroon.

Kortom, zorg dat de klant betaald maar geef zo weinig mogelijk terug.

Ja en noem iets gelimiteerd, maar breng er stiekem 3x zoveel van uit.

1 like

Klopt Patrick, hier kun je je ownership claimen. Ik vind het een prima idee zo!

Er zijn verschillende medewerkers van Breitling gesignaleerd die bij Aldi en Lidl papieren groetenzakken buitensmokkelen.

2 likes

Fysieke horloges zijn zóó 2020

:man_facepalming:

Horloges van de toekomst zijn non fungible tokens (nft’s). Als je wil weten hoe laat het is kijk je maar op je telefoon :grin:

1 like

Beter weet ik niet, het kost 30% minder. Maar dat geldt dan voor de 903 in vergelijking met de Navitimer. Maar ook de diameter van de Sinn is minder (en het is dan toch geen Breitling :wink:)

1 like

Ik heb toevallig vorige maand een nieuwe Avenger gmt gekocht bij een officiële juwelier en ja het klopt, ze zijn gestopt met het papierwerk. Wat je wel krijgt is:

  • Doos en omdoos
  • Leren travel case met horloge
  • Hangtag
  • Plastic mapje met een garantiekaartje met serienummer etcetc
  • Handleiding ter grootte van het garantiekaartje die je kan uitvouwen als een wegenkaart. Heel minimaal.

Vervolgens kan je je horloge bij de officiële Breitling website aanmelden en dan kan je je echtheidscertifcaat en chronometer certificaat inzien en downloaden. Je krijgt ook een digitale wallet waarin al je gegevens van het desbetreffende horloge kan inzien, zo ook service beurten history en zelfs het aanvragen van een servicebeurt. Dat is wel erg handig allemaal.

Afewezigheid van al het papierwerk is wel een beetje jammer maar daarentegen kan je wel altijd aantonen dat hij echt is. Dat is wel een grote plus. Op de garantiekaart staat ook een QR code die je kan scannen waardoor je instant weet of je met een echte klok te maken hebt.

Dus het heeft zo zijn voor en nadelen.

De kwaliteit van de horloges is nog steeds uitermate goed. Misschien is de caseback iets minder diep gelasered/gegraveerd maar de overall kwaliteit is mijn inziens omhoog gegaan. Zo hebben ze nu ook een nieuwe sluiting die echt vele malen mooier is. De dials zijn ook een stuk cleaner wat ik persoonlijk een grote stap vooruit vind. De bekende Breitling vleugels gebruiken ze nog wel maar alleen op bepaalde modellen. Bij mijn Avenger Gmt zitten ze er gelukkig nog op.

Al met al is de beslissing het simpeler en cleaner te maken zowel op eco gebied als designmatig een stap vooruit.

7 likes

10 likes