Breitling is aan het beknibbelen

JLC doet het ook al een tijdje

1 like

Mochten Box en papieren wegvallen, dan heb je in ieder geval geen middel meer om de prijs te drukken, omdat er geen box met papieren bij zit!

Met een LE een van 1500… daarmee zou een probleem hebben! Want sommige willen graag een speciaal nummer… is voor mij te weinig voor een LE!

Het idee is goed… maar Kern vergeet dat het om veel meer gaat als alleen horloges! De emotie speelt ook een grote rol…

Nee? Geen liefde voor watermeloen-horloges?

Ik vind het fantastisch.

Hoofdpunt is dat ik tot 2500 nog ergens kan begrijpen waarom je een Chronograaf zou scoren, maar daarboven moet het wel heel erg next level worden wil ik het dubbele neertellen.

In die prijscategorie van rond de 1500-2300 is zo veel moois te vinden van Hanhart, Junghans, Stowa, Hamilton, Sinn en ga zo maar door dat ik de sjeu van een chrono van 4800 ballen niet in zie. Shit, zelfs de Sinn Navitimer hangt je al aan de broek voor 3000 rond.

1 like

Ik vind dat er een balans moet zijn. Enerzijds denk ik dat overbodig materiaal in verschillende markten een groot probleem is en niet echt van deze tijd. Anderzijds koop je een (luxe) horloge niet elke dag en wil je daar ook gevoelsmatig dit aan voelen. Zoals anderen al zeiden zou je ook een kleinere verpakking kunnen maken die wat ecologisch beter is zonder afbreuk te doen aan het luxe gevoel.

Het zou mij niet eens gaan om een speciaal nummer, maar om een nummer. Om echt het gevoel te hebben dat het horloge uniek is.
Over uniek gesproken… die laatste LE van Seiko gezien? Gelimiteerd… 11.000 stuks!!! :rofl:

Ik denk dat niemand zo goed begrijpt dat je met horloges emotie verkoopt dan Georges Kern

2 likes

Nee. En dan zo’n Seagull uurwerk erin om het af te maken, brr.

1 like

Luisteren vanaf 2:35 min. als het gaat over ‘pricing power’.
Ik voel me dan altijd heel erg dom als horlogeliefhebber.

“Higher and higher (…). You can increase your prices and still will people buy it.” :rofl: :joy:

2 likes

Luxe markt he :rofl:

Al zie je dat de markt preowned/grijs wel bepaalt wat een product echt waard is.

Ik denk dat Kern wel weet waar het om gaat, hij is één van de mees succesvolle personen in de horlogebranche .

Georges Kern weet natuurlijk maar al te goed dat zijn voorstel niets te maken heeft met een ecologische voetprint, maar alles met een hogere winstmarge. Minder verpakking = meer winst, want de prijzen zullen niet dalen. Integendeel, de prijzen zullen stijgen. Gordon Gekko zei het al; Greed is good.

De Colt is uit productie. De Avenger is nu de ‘instapper’ en heeft wings.

1 like

Als je nou een horloge koopt, en je hebt daar een mooie doos bij die je het leven lang bij dat horloge bewaard en doorgeeft aan de volgende generatie, dan is dat toch duurzaamheid?

Ok maak die doos niet van tropisch hardhout, maar met carbon en aluminium zijn toch wel hele toffe dingen te maken, Breitling doos met carbon en klinknageltjes zoals de vleugels op een vliegtuig? Meer display box IPV enkel en alleen in de opslag te leggen, zijn toch ideetjes zat!

Ze kunnen verder bezuinigen vergeet wijzers en een wijzerplaat gewoon papiertje in case en daar op geschreven: zie telefoon

1 like

Moi.

Als er plaats is in de hobbykast hou ik verpakkingen bij tijdens de garantieperiode. Daarna gooi ik ze weg. Opgeruimd staat netjes. Nu scheelt het wellicht wel dat ik niet aan verkopen doe. Te veel rompslomp.

O ja, die zeshoekige metalen Casio doosjes hou ik wel bij. Die zijn handig om bling en frutseltjes in op te bergen.

1 like

klopt zie het nu✌️

1 like

Dank je wel!

Maar wel met een kleine premium? Ik zie niet in wat blockchain hier aan zou doen.

Blockchain zou een goede manier kunnen zijn om de verkoop van gestolen horloges tegen te gaan.
Iedereen zou kunnen zien wie de eigenaar van een horloge is.

Niet helemaal gelijk, maar toch… :slight_smile:

1 like

Super vet man, kan ook iedereen zien wie er allemaal een horloge hebben waar menig inbreker een hele week voor moet ‘werken’.

Denk dat het iets anders werkt.