Breitling of Tudor?

Ik heb in oktober dit jaar tijdens een cruise op de adriatische zee in Griekenland bij een officiële Rolex en Tudor horlogerie een BB58 gekocht puur vanwege het feit dat ik én het horloge erg mooi vind en deze kleur graag wilde hebben…én het draagcomfort zeer prettig is naast de 39mm vanwege dunnere pols
Ben onder de indruk van de bouwkwaliteit en loopwerk
Dus voor mij absoluut een Tudor ipv Breitling
Met breitling heb ik totaal geen klik maar dat is persoonlijk

2 likes

ik denk dat Tudor best wel goeie horloges maakt, maar ik vind ze wat weinig sprankelend anderen zouden wellicht “saai” in de mond nemen? Deze Breitling is wel een sprankelend ding, zonder meteen de kenmerkende Breit-Bling te hebben👌

2 likes

Die superocean heritage 2 staat ook gebruikt en in zeer goede staat te koop bij ondergetekende… :kissing_closed_eyes:

Goed verhaal, lekker kort.

Breitling koop je als je het niet erg vindt dat het merk ook zijn horloges via een outlet verkoopt. Tudor koop je als je geen Rolex koopt maar wel graag the next best thing wil hebben.

Graag gedaan !

1 like

Belegging :wink:

Aan de andere kant… doen ze bij Rolex toch ook?

Jij snapt hem Chris !

1 like

Toch grappig. Ik begrijp uit bovenstaande posts dat je een Tudor koopt als je geen Rolex kunt betalen. Een breitling koop je in de outlet en probeer je na 2 jaar dragen met winst te verkopen.

Ik zou persoonlijk een horloge kopen dat ik mooi vind en die ik vaak draag. Dat wordt ook altijd als advies gegeven hier op het forum, maar kennelijk is de keuze van het merk toch super belangrijk. Ik vind een tudor BB 41 veel mooier dan een Rolex explorer, maar zou ik dan toch de explorer moeten kopen omdat mensen dan niet denken dat ik een wannabe Rolex kocht?

En hoe zit dat dan als je een Seiko 5 koopt. Seiko 5 koop je ook alleen als je graag een automaat wil maar te arm bent om een echt horloge te kopen?

Voor de topic starter; hang ze eens om je pols en dan weet je welke je echt wil!

7 likes

Blijft grappig dit soort vragen.
Kopen wat je mooi vindt en niet wat “wij” vinden.

1 like

Als je een Breitling met winst kunt doorverkopen dan past niets anders dan een diepe buiging en eeuwig respect.

Of je wilt geen Rolex, klinkt wellicht wat raar maar het bestaat toch echt.

Prima keuze, niks mis mee.

4 likes

Dan heb je t fout. :upside_down_face:

1 like

Het is juist precies tegenover gesteld.

Een Rolex is nagenoeg niet vrij verkrijgbaar bij de officiële kanalen, dus is de prijs op de 2e hands markt hoger dan via de officiële kanalen.

Het meeste van breitling is er in overvloed, met name sommige modellen (zoals de colt) zijn zo veel geproduceerd dat er een hoop niet verkocht worden. Deze eindigen in outlets, voor flink gereduceerde prijs.

Om daar dan 2e hands meer voor te vragen dan de verkoper zelf heeft betaald, daarover zijn de meningen nogal verdeeld.

4 likes

Dat ligt ook een beetje aan hoe oud het horloge is. Ik zie Chronomats van ca 20 jaar oud waarvoor meer wordt gevraagd (betaald?) Dan dat er ooit in guldens voor is betaald.

Dat je een model dat verouderd (in Outlet, dus goedkoper dan list)was aangeschaft na een korte periode probeert te verkopen voor meer…succes.

1 like

Een BREITLING chronometer.

Op de Tudor na heb ik ze allemaal om de pols gehad dus vandaar mijn vraag.

Maar in principe is mijn vraag, er van uitgaande dat ik ze beide even mooi vond,… wat zouden jullie doen. Een Breitling met een standaard niet eigen uurwerk of een Tudor met een geavanceerder Breitling uurwerk.

Nog korter… hoe belangrijk vinden jullie het uurwerk dat in een horloge zit?

En uiteraard, ik bepaal uiteindelijk zelf wat ik kies. Een beetje raad vragen kan geen kwaad toch?

2 likes

Ik zou voor de breitling gaan. Het manufactuur uurwerk van tudor is natuurlijk wel een mooi ding, 70 uur gang reserve, anti magnetisch etc. Maar ja, om dan zo’n dikke vetklep als die gmt in de pols te hebben, gaat 100% vervelend worden op ten duur.

Als ik een tudor zou nemen zou ik voor de burgundy METAS gaan, daar hebben ze alles opgelost wat er met de oude tudors mis was.

1 like

Mooi ding. Ik vraag me alleen wel af hoe lang ik die rode bezel leuk zou vinden. :thinking:

1 like

Ok, mijn persoonlijke voorkeur zou altijd uitgaan naar een in-house uurwerk. :partying_face:

1 like