Breitling of Tudor?

Ik normaal gesproken ook wanneer ik de keus heb. Maar je zult maar een lichte voorkeur voor de andere hebben. Problemen problemen haha

Ik denk dat Breitling iets meer los maakt.
Het is een mooie merk met veel heritage, maar

De stigma van ‘autoverkoper’ ‘kamper’ ‘voetballer’ ‘tokkie’ rust erop. Ik vind dat erg zonde.

Bij Tudor is dat niet. Daar zit het ‘net-niet-rolex’ verhaal bij, maar dat vindt alleen een paar horlogenerds (hier zeer goed vertegenwoordigd :wink: ).

Ik heb de Burgundy gehad, fijn horloge maar het rood ging vervelen.
Nu de BB Pepsi GMT. Die is waanzinnig. Ik heb geen last van de dikte, maar snap dit argument wel.

Mijn GMT staat nu te koop, voor de tweede keer. De eerste keer heb ik hem teruggetrokken, vroegtijdige spijt.
Reden dat ie nu te koop staat is dat er een specifiek horloge in het blauw staat dat ik graag zou willen.

Wordt ie niet verkocht is er niets aan de hand, ben er nog steeds echt heel erg blij mee.

Whahahaha misschien moet je er nog even een linkje bijplaatsen

#sluikreclame :joy:

3 likes

Grappig. Precies wat jij zegt heb ik dus met Rolex. Misschien komt dat ook wel door de grote hoeveelheid mensen die met neppers om hun pols lopen. De “gewone man” met een Rolex heeft of een nepper, of hij heeft een wietplantage op zolder staan.

1 like

Ai
 vergeten :wink:

Ja, daar is dat zeker ook het geval. Misschien nog wel meer. Ik vind dat ook heel erg zonde

1 like

@Offday Breitling zou mijn voorkeur hebben, maar de Tudor Blackbay GMT Steel vind ik ook zeer geslaagd. Puur uitgaande van het uiterlijk.
Je kan ook nog kijken naar de bracelet. Misschien vind je de getaperde bracelet van de Chronomat, die start met de buitenbreedte van de lugs en daarna smaller wordt, niet zo mooi of juist heel geslaagd.

1 like

Is toch allang achterhaald, Breitling is nu stukadoors en andersoortige stoere bouwvakkers :muscle:t2:
Kijk maar :grimacing:

8 likes

Ik vind de linker anders best mooi

1 like

Dank je :+1:t2: Ik vind zelf de rechter mooier maar smaken verschillen ( gelukkig)

1 like

Dat vind ik niet heel erg inclusief. Je sluit hiermee hele bevolkingsgroepen met een mdma lab buiten

Ps: hij heeft al een chronomat chrono dus hij kent de band

2 likes

Beide schitterende merken. Vind persoonlijk dat Tudor het de laatste jaren zeker van Breitling wint op entry level gebied (sub 5000 euro regione).
Breitling heeft echter wel in het hogere segment als in de gouden Premiers/Navitimers wel weer een flink streepje voor op Tudor, maar dat is ook appels met peren vergelijken.

3 likes

:joy:

Top. Even gemist. (had zelfs TS z’n startbericht nog opnieuw gelezen :flushed: )

2 likes

Ook Fortis overwogen?
-columnwheel chrono (60hr powerreserve)
-spacetested uurwerk
-20 ATM
-slideclasp
-ceramic bezel
-5 jaar garantie, zonder speciale registratie

2 likes

Niets zo persoonlijk als smaak en mijn ervaring tot op heden met Tudor
 ik heb over de afgelopen 10 jaar 6 verschillende Tudors gehad en er zit er niet eentje meer in mijn collectie

Hoe graag ik ze ook mooi wil vinden, na een paar weken is de prik uit de cola en ruil ik ze weer in voor iets waar ik langer blij van wordt. Op de een of andere manier kan ik er geen klik mee krijgen.

Nou ben ik geen fan van Breitling , tenminste niet van de oudere modellen , iets te veel bling of te drukke wijzerplaten (of beide in 1 horloge, nog erger) maar de Aerospace Evo die ik ooit had, mis ik nog steeds en ook de nieuwe Premier B lijn (op leer) vindt ik prachtig. Deze vervelen niet snel in tegenstelling tot de Tudors.
Maar goed, smaken verschillen , daarom hebben we zoveel keuze gelukkig :grin:

2 likes

Van de Breitling GMT ga je geen spijt krijgen. Wat een heerlijk horloge is dat zeg. Het is dat ik er al één heb anders zou ik zeker voor die van Munkel gaan.

10 likes

Ik ken Fortis en vind het mooie horloges. Alleen zoals ik al schreef wil ik een wat dunner horloge en liever geen Chrono meer. Reden dat ik wel naar de Tudor Chrono kijk is dat ik die vanaf het begin wilde hebben en het Breitling uurwerk. Daar zou ik dus een uitzondering voor maken.

2 likes

Inderdaad blauw komt beter uit op staal.

1 like

Is er een manier om te zien welke modellen er in Roermond liggen voor je erheen gaat? Ik ben al een tijdje op zoek naar een automatische colt en voor 2k zeker interessant

1 like

Ja door in het Roermond topic te vragen wat er ligt

1 like