dank. dit ga ik vanavond op mn gemak bekijken
Super!
Veel plezier gewenst van en met de Orbiter
Heel gaaf! Gefeliciteerd!
Mooi horloge hoor! Proficiat.
Is dit horloge dan ook een beperkte oplage?
Denk zolang de voorraad Orbiter strekt…
Ik wil geen discussie uitlokken in het outlet topic. Maar ik ben wel benieuwd naar de reden hiervan:
Ik citeer uit het Roermond topic :
“ En in de praktijk is dit merk juist vooruit gegaan.
In populariteit, in technische ontwikkeling, in distributie ( met interne en externe Brand BTQ’s ) , in omzet,etc.
Het merk is volwassener geworden naar mijn idee en heeft de keuze gemaakt om een breder publiek te gaan bedienen.
Maar ik begrijp dat de traditionele Breitling liefhebber hier aan moet wennen. “
Mooi hoor
Je verplaats een outlet topic naar het breitling topic?
Maar je wilt geen discussie uitlokken
Ik ben benieuwd naar wat je stoort aan het moderne Breitling. Maar dat hoeft de shop-pret in het outlet topic niet te bederven.
Wat discussie mag, maar het outlet topic lijkt niet de juiste plaats.
Nee ik wil de pret helemaal nergens bederven, geef alleen een mening. Dat het mooie merk zich in de Outlet begeeft zegt eigenlijk al voldoende. Ik vind persoonlijk de huidige modellen meestal niet meer zo mooi, de jaren 80/90 en begin 2000 vond ik ze helemaal geweldig. Maar nogmaals het is niet mijn intensie om mensen te beledigen
Het is inderdaad geen alledaagse keuze. Maar wel een goeie manier om hun seizoenskleurtjes te slijten.
Ik vind ze qua afwerking wel enorm veel beter geworden de laatste 10j.
Ja de laatste jaren heb ik geen moderne breitling meer in handen gehad. Ik heb vroeger nooit problemen gehad met deze uurwerken, heel veel chronomats en navitmers gehad. De laatste was een super ocean heritage 42 die ik ontzettend graag heb gedragen.
In veel chrono’s zat een gewone 7750.
De B01 toch wel een step-up.
De algemene afwerking is ook strakker, maar dat is bij ieder merk wel zo (CNC machines en snijgereedschappen worden beter)
Ja dat waren idd gewone ETA uurwerken, in principe altijd overpriced geweest. Maar ik kocht ze echt voor de looks, vooral op de pilotband heerlijk
De ballon was 55m hoog, het stukje in mijn horloge 3cm diameter. Dus ik denk dat ze er wel aardig wat kunnen maken, zelfs als ze maar de helft opofferen. Ik denk wel dat hij alleen dit jaar te koop gaat zijn. 140 jaar Breitling en exact 25 jaar geleden dat de Orbiter 3 het wereldrecord vestigde…
Veel mensen denken dat na dit jaar deze kast met zwart en blauw gaat terugkomen als de nieuwe Aerospace. Zou ook een beetje maf zijn als je een heel nieuw uurwerk ontwikkelt voor alleen deze special edition. In de store wisten ze van niets toen ik het vroeg
Ik denk dat het een goede manier is om de collecties bij de AD’s clean te houden.
Ik ken dan ook geen AD die niet blij is met de Breitling Outlet in Roermond, sterker nog het helpt ze.
Van veel merken blijven AD’s met oude modellen zitten.
Daar willen ze dan op een gegeven moment vanaf door ze in een opruiming te doen.
Dit geeft onrust rond zo’n merk bij een dealer.
Breitling zorgt ervoor dat jij zelf de discontinued/ oude modellen niet hoeft te slijten, dat doen zij voor jou.
De dealer stuurt de oude modellen retour naar Breitling en koopt weer nieuwe, actuele modellen in.
Breitling doet het zakelijk gezien erg goed. Boutiques schieten als paddestoelen uit de grond en als ik zo naar de nieuwe modellen kijk, is hun productie een stuk efficiënter geworden.
En ja, daarmee zeg ik dat ik de afwerking de laatste jaren minder vind worden.
Met de nieuwe richting spreken ze een veel breder publiek aan en dat zorgt voor meer verkopen, omzet en groei. Dat ik het dertien in een dozijn modellen vind worden, zal ze worst wezen, denk ik zo.
De outlet strategie van Breitling bevestigt wel de richting die ze bevaren. Het nieuwe Breitling is het Breitling dat ze in de etalages willen, het vroegere Breitling moet zo snel mogelijk uit voorraad.
Ben het helemaal met je eens. Heb persoonlijk al jaren helemaal niets meer met de modellen die geen wings meer hebben. Heb het wel geprobeerd, maar ook mijn Chronomat B01 42 kon mij niet blijvend bekoren.
Te mainstream chrono uiterlijk zoals er zovele zijn.
Beetje tegenstrijdig horloge ook, met de band gaan ze retro op een mooie manier en dan de wijzerplaat zo 180 graden niet retro Breitling!?
Hopelijk komt het weer terug in de toekomst.
Daarom gauw even een foto van mijn huidige old-skool line-up, opdat we niet vergeten! 🫶🏻
Allemaal een kwestie van smaak……
De sfeer die rond het merk hing rond de jaren 80/90 was een sfeer van autohandelaren , bling bling en personen die van opzichtige horloges hielden.
Niet helemaal mijn ding maar goed, nogmaals allemaal een kwestie van smaak.
En natuurlijk zaten er in die jaren ook hele mooie horloges bij maar dat is denk ik nu ook zeker zo.
Komt nog bij dat het in die tijd bekend stond als een kortingsmerk en dat is ondanks/ dankzij onder andere de Outlet een heel stuk verbeterd.