Prachtige collectie Rolex en Breitling gefeliciteerd
Stuk voor stuk grail-watches van beide merken.
Echt waanzinnig …
Ja
Mijn mening? Het zijn wings maar niet in de oude stijl. En die vind ik persoonlijk mooier en ook uit een andere periode, de periode waarin ik Breitling ontdekte en fan werd.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het geen mooi horloge is.
Heb jij het nu over het logo dat in 1984 het levenslicht zag?
Of nog ouder?
Het logo dat ik bedoel is het opgelegde ‘dikke’ logo.
Als dat (pas) in 1984 (toevallig 100 jarig jubileum?) het levenslicht zag is het inderdaad ook weer niet zo heel oud.
Ik was toen in ieder geval pas 11 en had toen een Commodore quartz horloge met melodie alarm en had wrs. nog nooit van Breitling gehoord.
Dus oldskool is dan ook wel weer betrekkelijk, in mijn geval de periode rond 1998 t.o.v. heden…
Even een band/sluiting update.
Omdat de leren band boven verwachting goed draagt heb ik er nog een aangeschaft in lichtere kleur bruin (op advies van mijn vrouw) en toch ook maar de originele Breitling vouwsluiting besteld.
In dacht dat die sluiting niet meer leverbaar was omdat de ‘bekendere’ Breitling dealers hem niet hadden, ook Breitling NL niet. Na wat zoeken op het artikelnummer was er een AD in Zeist die er nog een had liggen.
Vandaag alles maar eens gemonteerd om te vergelijken. Qua kleur en ook de draagbaarheid van de sluiting.
De originele sluiting sluit mooier en is een stuk mooier en degelijker. De lus achterop waar de band doorheen gaat is ook bijna niet zichtbaar tov de andere sluiting.
Genoeg tekst, nu een paar foto’s.
En er staat een wing op
Ben wel benieuwd welke kleur band jullie beter vinden staan?
Ben zelf voorstander van donkerder, maar deze donkerbruin neigt best naar zwart en als het op de duur nog donkerder wordt is het misschien té…
De cognac kleurige vind ik wat licht maar als dat ook donkerder wordt en meer gedragen uiterlijk krijgt is het een mooi compromis.
Overigens zijn dit niet originele bandjes van het merk RIOS 1981. Qua uiterlijk, dikte en geur m.i. gelijk aan de originele. Qua prijs 75% voordeliger.
De meningen zijn er over verdeeld maar ik vind dit AOPA logo echt geweldig staan op de Navitimer, het logo heeft iets vintage qua stijl. ( en is het natuurlijk ook )
Voor mij met overmacht de zwarte.