Succes met kiezen. Volg vooral je eigen gevoel en niet dat van andere forumleden. Sommige zullen je zelfs een totaal andere klok aanpraten. Jouw horloge, jouw keuze.
Ik neig inderdaad naar de breitling, heeft iemand nog een tip waar ik ze beiden kan proberen?
Ik zou voor de Tudor gaan! Kwalitatief zullen ze denk ik niet veel verschillen maar het ontwerp van de Tudor spreekt mij meer aan. Een tweedehandse Pelagos ligt denk ik boven het budget van 2k maar daar zou ik voor doorsparen!
Ik zou ook voor de Black Bay kiezen. Vind 'm mooier en het merk spreekt me ook meer aan.
Heeft niemand bij Tudor een beetje dat het toch een Rolex B-keuze is? Vind het wel fraaie horloges maar heb zelf wel dat idee erbij.
“For some years now I have been considering the idea of making a watch that our agents could sell at a more modest price than our Rolex watches, and yet one that would attain the standards of dependability for which Rolex is famous”.
Dit zou je dan ook voor de merken van de swatch group kunnen zeggen. Ik snap je gevoel maar feitelijk komt het ongeveer op hetzelfde neer.
Mmm, het vergelijk met de Swatch groep ontgaat me een beetje. Dat is toch allemaal kwalitatief een beetje hetzelfde (behalve de plastic swatch klokjes)? De Tudor is bewust in de markt gezet als goedkoper alternatief voor de Rolex.
Een Omega zal qua afwerking en materialen over het algemeen beter zijn dan een Tissot. Net zoals Rolex Tudor in een lager segment plaatst doet de Swatchgroep dit ook met bijvoorbeeld Omega, daaronder Longines en daaronder Tissot.
Maar die merken die je noemt hebben een ontegenzeggelijk heel eigen karakter. Ik vind zelf veel Tudors nogal Rolex look-alikes.

Dat klopt inderdaad! Mijn vergelijking gaat ook niet voor 100% op.
Daarom zou mijn voorkeur dus uitgaan naar een Breitling en niet een Tudor
Breitling.
Tudor is inderdaad ooit in de markt gezet als goedkoop alternatief. Ik zat toen nog in de luiers dus heb daar enkel over gelezen en heb inmiddels ook een Tudor sub 79090. Dat was feitelijk een Rolex met een andere wijzerplaat en uurwerk, kast en de rest waren puur Rolex.
Terug naar vandaag de dag. Komen nog steeds uit dezelfde fabriek maar Met het Tudor merk wordt veel meer gespeeld en geexperimenteerd: materialen, kleuren en straps. Daar waar ze referenties maken naar het verleden is dat allemaal naar oude Tudor modellen. Het merk is in mijn ogen wat dat betreft spannender dan Rolex en al lang het stigma van poor man’s rolex ontrgoeid.
Voor de poster: ga naar een winkel en doe ze om. Rationele redenen van anderen genoeg, maar het gaat om het formaat van de glimlach die jij krijgt bij het omdoen van deze klokken.
Ben erg benieuwd waar de keuze op zal of is gevallen !
Ik zou voor de Black Bay gaan. Blauw voor de frisse look. Zwart of Rood voor de vintage look. Indien je een datum wenst is de keuze anders uiteraard. Succes
Ik ben natuurlijk partijdig omdat ik net de Tudor heb mogen ontvangen. Ik vind het echt een weergaloos mooi horloge. De rode variant MOET je in het echt zien, want foto’s geven de balans en nuance van de kleuren niet goed weer.
Zoals hierboven al gezegd is; als het mogelijk is eerst gaan kijken/passen!
Succes met de keuze.
Persoonlijk zou ik zeggen de Tudor.
Welke van de drie zou je daarvan kiezen trouwens?
Lastige keuze.
Beide horloges zijn prachtig.
Mijn oplossing zou zijn om beiden te gaan passen om te ervaren welk gevoel je er bij krijgt. Vervolgens even laten rusten en dan bedenken bij welk horloge je dat prettige onrustige gevoel krijgt.
ook een ideetje?