Breitling verzameling: Het begint met een droom

Soort Navitimer zonder de rekenlineaal :thinking:
Proficiat met de aanwinst :+1:

1 like

Mooie collectie. En bedank voor het delen van je verhaal.

1 like

Gefeliciteerd met deze stoere toevoeging :muscle:t3:

1 like

Van harte! Lekker topic dit :grin::+1:

1 like

Vers uit Japan een Breitling Chronomat ref. 808

17 likes

Ik zag laatst bij een klein veilinghuis een lotje met horloges, op het oog zag ik een aantal chrono’s , maar de beschrijving was vrij minimaal: “Kavel diverse horloges, chatelaines en manchetknopen

Dus ik ben even gaan kijken of het misschien wat was, en één horloge viel me nogal op.

Hele aparte lugs, en een best wel bijzondere wijzerplaat.

En opeens realiseerde ik me, die plaat ken ik. Ik heb bijna dezelfde op mijn Breitling Premier ref. 789

En ook het drie cijferige referentienummer, is verdacht bekend

Dus even wat research gedaan

En zelfs nog even contact gezocht met de autoriteit op het gebied van vintage Breitling Fred Mandelbaum:
“yes, it is correct, Aerotel was one of Breitling’s US customers. This watch is a Breitling Premier ref. 775, manufactured in December 1945”


Ik heb het lot voor best een leuk bedrag kunnen kopen, en nu dus de eigenaar van een Aerotel (Breitling) Premier 775 in 18k rosé goud

23 likes

Prachtige aanwinst, heerlijk ‘lotje’. Zo uit de loterij :wink:

1 like

Leuk verhaal, geniet ervan :wink:

2 likes

Prachtig verhaal weer, en weer een bijzondere aanwinst in de collectie :+1: :+1:

1 like

Toffe aanwinst; gefeliciteerd :+1:

1 like

Het was nogal wat gedoe om hem weer compleet te krijgen, maar het is gelukt. Ik had al een Breitling Aerospace, misschien wel het beste analoog digitale horloge ooit. Enorm veel functies en zelfs een minute repeater. Je kunt ook eenvoudig een tweede tijdzone bijhouden in het onderste display. Ik denk dat daarom deze optionele toevoeging vrijwel nooit werd besteld, daar waar je hem op een mechanisch horloge vaker ziet. Maar juist daarom moest ik er gewoon eentje hebben

De UTC Co-Pilot module, duur en behoorlijk overbodig, maar wat is het lollig als je horloge zelf weer een horloge heeft. Had ik al verteld, dat ik nu twee chronografen tegelijk kan starten? :rofl:


22 likes

Weer een mooie aanwins Geert.

1 like

Niks zo lekker als iets overbodigs :grin:

1 like

Heel cool

1 like

De nieuwste, Breitling Datora ‘Surfboard’ ref. 3021 uit 1969

17 likes

Toffe aanwinst weer :+1:

1 like

Persoonlijk vind ik de utc op de band heel erg mooi op een Breitling erg gaaf

1 like

Voor zover ik weet heeft ook alleen Breitling dit ooit geleverd op hun horloges, zo’n optionele module in de bracelet. Daar zijn ze in de jaren 80 mee begonnen. En dat kan ook nog steeds, dit is de nieuwe Chronomat met UTC

7 likes

Heel gaaf !

De nieuwste, ik had nog geen big date (met twee schijven)

Breitling Blackbird Blacksteel ref. M44359

12 likes