Ja omdat het lijkt op goud. Op de gelikte internet plaatjes dan.
Ben eigenlijk meer benieuwd of er iemand is die al 3 jaar lang, dagelijks een brons horloge draagt. En ons wat foto’s kan laten zien.
En geen wijsneus die een theoretische scheikunde les hier voordraagt, waarom brons verteerd in aanraking met de huid.
Dat lijkt mij een beetje het lastige van de bronzen horloges (moet ik zeggen dat ik dit model echt gaaf vind), continu moeten ‘stressen’ dat het lelijk word over tijd, schoon moet maken, wellicht opnieuw op moeten maken… Zorgen die je met een stalen variant (of bijna elk ander materiaal) niet hebt.
Ook al hebben de kleine patina plekjes erop ook wel iets… Te veel vind ik er alleen onverzorgd uitzien
ik draag hem best vaak al moet ik zeggen niet de gehele dag door want op het werk is het niet zo handig. Maar ik vind het ontstaan van de patina redelijk langzaam gaan. Wat ik zelf een pluspunt vind bij dit horloge. Ik heb hem nu zo’n 2 jaar en nog maar 1 keer in een citroen badje gehad. Tussentijds wel eens met een doekje schoon gemaakt met een beetje elbow grease kun je hem redelijk shiny op poetsen.
Ik hoop niet dat je mij een wijsneus vindt @Jrdn . Mijn uitleg is gebaseerd op eigen ervaring en niet op scheikundelessen.
Je kunt vanuit eigen ervaringen/ expertise een eigen kijk hebben op bronzen horloges .
Daar is niks "wijsneuzerigs "aan lijkt me
deze komt binnenkort mijn kant uit. Wilde het gewoon een keer proberen. Heb geen ervaring met het verweren van het brons maar het lijkt mij wel leuk om een “Aging watch” te hebben.
@flieger nee een persoonlijke ervaring is iets waar een ander wat aan heeft, maar bij bijvoorbeeld de introductie van de bronzen én zilveren Tudor BB58, riepen mensen ook direct waarom brons of zilver een belachelijk materiaal is voor een horloge. Maar je mag toch aannemen dat ze bij Tudor ook wel over het één en ander nadenken en een R&D afdeling hebben die het uittest.
Brons is een afgrijselijk slecht materiaal om horloges van te maken. Het oxideert als de neten waardoor het op je huid komt. Daarnaast vraag ik me af hoe lang zo’n ding mee zal gaan. Je kunt er wel leuk citroenzuur overheen blijven gieten, maar op gegeven moment sluit je kroon of achterkant niet meer aan. En dan is je hele horloge waardeloos geworden.
En daarnaast vind ik het super lelijk, maar dat is een persoonlijke mening.
Het ene bronzen horloge is het andere niet. Graag attendeer ik je op de Oris Cotton Candy. Da’s de Sixty Five skin diver in een unisex 38mm kast, met werkelijk fantastische wijzerplaten.
Fan-fokking-tastisch.
Dit is echt het beste bronzen horloge van dit moment. Ik heb Oris heel erg hoog zitten.
Eervolle vermelding voor de Pilot 39 Bronze van Archimede. De 39mm versie.
Op de render erg plat, maar ik heb live foto’s van Lisa Ickler gekregen waarop het horloge echt zo veel mooier is. Toch staal gekocht, maar hee.
En daar zit 'm direct de crux: Ik zou op dit moment graag de Oris Sixty Five Momotaro kopen. Die is 40mm, groen en heeft alleen een bronzen bezel, maar de kast blijft staal. Blijk ik gewoon saai te zijn en van staal te houden.
Een bronzen horloge is een beetje als een witte auto. De eerste weken denk je: “kijk mij eens hip en cool zijn” en na tijdje denk je: “ah shit ik had toch donkergrijs moeten nemen”.
Die reality check krijgt 95% hier meermaals te verwerken. Geen zorgen. Gedeelde smarties.
Hmmm… Ik vind mijn witte auto, met glazen dak, nog steeds cool na twee jaar. Jammer dat m’n baas vond dat ik een diesel moest nemen, maar de carrosserie is cool as shit.