Met de juiste band!
Gaaf hoor, wordt mijn volgende aankoop, mag ik vragen waar die ontzettend kekke band vandaan komt
Dank je wel. Strap is echt super en heb hem afgekeken van een ander forumlid. Bernd @vintage4all heeft hem gemaakt. Zijn Facebook pagina is waanzinnig: 1971straps.
Grt Edwin
Altijd fijn om te lezen als een band bevalt .
Staat m ook super👌
Zo, ik mag nu ook meedoen, wordt vanavond gebracht
Nu nog een mooi bandje
Mensen wie o wie kan mij info geven over deze (plaatje uit dit topic):
Hoeveel mm? Hoe te verkrijgen? Hoeveel knaken, typenummer etc
Edit: bulova accutron?
Hey, die herken ik
Bulova Accutron (conversie) Spaceview uit 1966. 34mm in diameter, dikte en lengte zal ik even op moeten meten voor je, 17.5mm bandaanzet.
Je kan je gok wagen op chrono24 (of soortgelijken) waar deze voorbij komen, geduldig zoeken hier op het forum en een gezocht topic aanmaken of kijken wat Gerrit op accutron.nl te koop heeft staan.
34mm hmmmm. Bestaan er ook modellen van deze met grote diameter?
Dit is de mijne. Vorig jaar volledig geserviced en uit 1965. Stuur maar een PB als je meer wilt weten
Weet ik niet zeker. Er zijn wel andere accutrons met een andere case die groter zijn.
Bedoel je hiermee:
- de techniek (stemvork uurwerk)
In dat geval zijn er veel verschillende modellen van verschillende merken (Omega, Citizen). Zie: Show hier je electronische stemvork uurwerk horloge - dit specifieke model van Bulova
Volgens mij zijn ze niet veel groter - de looks
Dan zou je hier nog wel wat aan kunnen hebben (43.5 mm):
https://www.accutronwatch.com/pages/collection-spaceview2020
Is inderdaad een soepele band, maar ik vind die band van @Ed-win wel erg gaaf hoor
Ik vind deze band veel mooier dan de originele, ik zou het zo laten
Om nog even aan te vullen | ![]() |
---|---|
Diameter: | 34mm |
Lengte: | 40mm |
Dikte: | 13mm |
Bandaanzet: | 17.65mm |
Leeftijd: | 1966 (M6) |
Uurwerk: | Bulova cal. 214 Stemvorkuurwerk |
En een plaatje om het af te leren
De Cushion case modellen zijn 38mm. Maar door deze afmetingen zijn ze ook erg gewild met als gevolg dat ze vaak flink aan de prijs zijn.