Bulova Super Seville day & date

Goedenavond forum leden,

Mijn oog is gevallen op een Bulova Super Seville Day & date.

Betreft een NOS uit - wat de verkoper zegt - 2001.
Ik heb 0 ervaring met dit soort horloges, maar lees dat er veel varianten en ‘franken’ versies van zijn.

Kan iemand mij vertellen of dit model helemaal origineel is?

Wat mij opvalt: naar de dag staat ook een cijfer. Ik heb dit nog nooit gezien. (WEDNESDAY-3)

Bedankt voor jullie reacties. Hier onder de foto’s.

2 likes

Begin maar eens met deze 110 antwoorden door spitten, mocht je dan nog meer vragen hebben dan kunnen we verder kijken… :slight_smile:

3 likes

Interessant draadje, maar na 2x zorgvuldig scrollen heb ik het antwoord op de vraag van TS niet gevonden… en ik ben wel benieuwd naar het antwoord!

Dank je wel! Topic doorgespit en hoop gelezen en geleerd. Maar niet alle antwoorden gevonden.

Hoe zit het met de day disc. Kan dit origineel zijn?

Als ik met mijn ongeoefende oog naar dat horloge kijk vallen mij meteen twee zaken op.

• De tekst op de plaat bestaat uit te dunne letters.
  • Het logo staat te dicht op het woord Bulova en lijkt ook te groot.
  • De day schijf met nummer heb ik nog nooit gezien.

Deze ziet er wel wat strakker uit.

Nu het woord aan een kenner. Ik ben benieuwd.

Dit kan wel kloppen hoor. De nieuwe Super Sevilles gebruiken andere lettertype.
Betreft datumschijf, dit zie je wel vaker. Als het goed is, komt deze Bulova met ETA 2836-2 uurwerk (25 jewels).

2 likes

Maar of het echt is, weet ik niet.

2 likes

Twooosday innit?

2 likes

Mijn inziens klopt alles aan het horloge. Sevilles vanaf begin jaren 90 zijn een stuk anders en hebben weinig meer te maken met oudere Sevilles. Rond 2001 zijn de laatste jaren waar het nog op de plaat stond. Google de referentie op de caseback en je komt vast meer van hetzelfde tegen!

Je vergelijkt een horloge uit 1980 met een horloge uit 2001, denk dat geen enkel horloge over zo’n tijdsbestek hetzelfde is gebleven!

Omdat Bulova zijn horloges niet altijd accuraat documenteerd heeft is het soms niet erg overzichtelijk wat je in handen hebt qua hun horloges.

En als alles wel kloppend is dan lopen hun populaire modellen al gauw in de papieren!

Ik heb een Bulova Super Seville Day Date in het staal uit 1982 waar alles van klopt (incl org doos & papieren en traceerbaar) en die mint gemaakt en gemodificeerd (saffier glas met cyclops van Rolex & hacking functie).

Kost wat (+€1k) maar dan is het top knotch en hoef ik niet te twijfelen dat ik een verprutst of Franken exemplaar heb

De Super Seville Day Date blijft een schitterend horloge, vooral als je een goede uit de jaren 80 te pakken weet te krijgen, het was voorsl de heritage uit de periode die me zo triggerde om er 1 aan te schaffen en nuet te compromiteten met een twijfelachtige herkomst.

Want dat gevoel blijft aan je vreten imho

3 likes

Wat een mooi garantiepasje :smiley:

2 likes

Klopt. Wel bijzonder dat de opdruk op de plaat beter leesbaar is op die uit 1980. Om het maar niet te hebben over de slechte plaatsing van het logo t.o.v. van het woord Bulova.

Verder zeg ik

Als ik met mijn ongeoefende oog naar dat horloge kijk

Nu het woord aan een kenner.

Ik doe alleen een paar observaties.

1 like

Je observaties kloppen ook zeker! De kwaliteit is door de jaren heen inderdaad achteruit gegaan, het zou juist andersom moeten zijn…

1 like

Dank iedereen voor de antwoorden, ik ga er even over nadenken. Blijft wel leuk, zo’n ‘gouwen kletser’ met kerst. :crazy_face:

3 likes