Burger Maastricht gaat verhuizen n.a.v. inbraak

Die zou mooi staan bij je Hulk Willem

2 likes

Een mening zegt vaak meer over diegene die hem heeft, dan over waar de mening over gaat.
Zoals de waard is, toch?:smirk::tumbler_glass:

2 likes

Toch raar dat 1 ladder genoeg is om voor welk bedrag ook weer aan horloges te pakken ?
En onderverzekerd. Ook raar dat het verzekerde bedrag gecommuniceerd wordt btw.
En ook raar dat het kennelijk al jaren bekend is bij een ieder dat de beveiliging zo slecht is.
En ook raar dat je je miljoenenhandel dan in de kerstvakantie/oud en nieuw gewoon laat liggen in je poepbeveiligde pand.
En helemaal raar dat als je zegt dat je dat raar vindt, de kennelijk gevaarlijke eigenaar je wel even op komt zoeken, althans dat wordt hier gesuggereerd…
Ik zou nu iets kunnen zeggen over limbo’s maar dat doe ik niet want er zitten ook goeie tussen…

6 likes

Lag niet aan Burger maar was een maximum gesteld door de verzekering…

Juwelier is een te grote risicogroep dus is er een (laag?) plafond. Ik vraag me wel eens af wie hier nu de echte dieven zijn…

Wat ik altijd raar vind, is een mening zonder feitelijke informatie. Hét kenmerk van domheid.

2 likes

Hela!
#Doeslief!

10 likes

Dus je bent maximaal verzekerd voor 2 ton en je laat je handel lekker in de vitrine liggen, letterlijk voor het oprapen…
Héél bijzonder inderdaad…

2 likes

Nieuwe slogan voor het dievengilde:
Inbreken bij Burger?
Succes verzekerd!

3 likes

Bijzonder om te zien wat zo’n inbraak topics toch voor een reacties uitlokt.

Variërend van opmerkingen die niet zijn gehinderd door enige kennis tot en met zelfbenoemde veiligheidsexperts die met een zakmesje rondlopen :joy:

Kunnen we even vooropstellen dat je met je poten van andermans spullen af moet blijven? Dank!

8 likes

Kennelijk denk je er toch net een beetje anders over. Dat mag, maar voor de duidelijkheid: Ik suggereer geen opzet.

Klopt: Alfred houdt van Monique! :sunglasses:

Verrassend! De Audi is toch een beetje de Rolex onder de auto’s hè… :rofl:

Ik zeg hier niks over maar ben het met je eens.

1 like

Je zult het toch eens zijn met de stelling dat de horloges gewoon voor het oprapen lagen ?
Dit in combinatie met het lage verzekerde bedrag…
Dan hoef je geen expert te zijn in wat dan ook om het laten we zeggen ’ nonchalant’ te vinden om je handel een week of twee onbeheerd voor de grijp achter te laten ? Nou dan !

1 like

Matig uw toon s.v.p!

Hoe lang zat juwelier burger daar al? Hoe vaak is er in al die tijd ingebroken geweest?

Stel dat hij daar al 20 jaar zat en er is nog nooit eerder ingebroken geweest. Dan zou het zomaar kunnen dat je alertheid verslapt en bij jezelf denkt; mwah inbraak overkomt mij niet zo snel. Er worden laatste tijd wel vaak ramkraken gedaan, ik plaats wel anti ramkraakpalen. Niet wetende dat de zwakste schakel op de bovenverdieping zat bij een raampje.

Doe ik. Anders komt Alfred…

2 likes

Juist!

Nee, maar laten we het een normale discussie houden, geen aanmatigende toon daarin meegeven

Bijzonder, hoe zo’n slecht geschreven krantenberichtje weer zo veel reacties uitlokt over een inbraak waarover inmiddels al 4 topics zijn geweest die overigens allemaal op slot zijn gezet omdat de toon - net als hier - steeds grimmiger werd. Tja, we weten het allemaal beter dan de gedupeerde ondernemer zelf. :thinking:

2 likes

Dat is nu precies wat ik bedoel; ik ken de details niet en ga daar ook niet over speculeren. Het enige wat ik uit de media weet is dat de verzekeraar de getroffen beveiligingsmaatregelen afdoende vond.

Achteraf is een koe in zijn kont kijken…

1 like

Even nonchalant als door Amsterdam wandelen met een Rolex om? Dan vraag je er toch om?
Bovendien weten we alleen wat in de krant stond, Burger heeft hier nooit gereageerd, en het proces verbaal kunnen we niet inzien. Er is onvoldoende feitelijke informatie.

2 likes

…er wordt wel een soort van gedreigd met de heer Burger.

2 likes