Burger Maastricht gaat verhuizen n.a.v. inbraak

No such thing as a free lunch… het zijn geen liefdadigheidsinstellingen waar je gratis geld kan krijgen nee :stuck_out_tongue:
Nee, ik werk bij geen van beide

Nu begin jij met generaliseren en simplificeren. Iedereen die bij een bank werkt weet heus wel dat ie een crimineel is.:joy:

4 likes

Gehad. Het bier dan. Vond hem lekker.

image

1 like

De èchte criminelen.
Ik zou nu iets kunnen zeggen maar dat doe ik niet.
Wel ken ik een leuk verhaal uit het dagboek van de lijfarts van Voorzitter Mao:
Ze reden op een dag met de trein langs een werkkamp. Ik meen dat er een stuwdam werd aangelegd door ‘criminelen’.
De Voorzitter zei tegen de arts 'Dat zou voor jou ook wel eens goed zijn, met je handen werken.'
En de lijfarts ging voor tien jaar een werkkamp in.
Na de tien jaar kwam hij weer terug als lijfarts van de Voorzitter…

En dan te bedenken dat ik verzekeringsrecht heb gestudeerd en bij allerlei verzekeringsmaatschappijen heb gesolliciteerd. Niemand wilde mij hebben. :disappointed:

Te eerlijk denk ik…

1 like

Edit: terug naar horloges, goed om te horen dat de man de draad weer oppakt!

Waarnaar ?

het antwoord zit in het verhaal denk ik…

Beter lezen Marijn, en vooral het sarcastische aspect niet vergeten…

2 likes

Dat begreep ik hoor.

Sarcasme? Moet ik het even voor jullie opzoeken…

1 like

Jaaaa doen!

Anyway.
Vorig jaar heb ik ook te maken gehad met een inbraak. 150 merkzonnebrillen weg. Ze hadden een raam aan de zijkant van het pand geforceerd. Balen natuurlijk. Gelukkig weinig schade voor de rest ( als in, ze hebben niet heel de winkel gesloopt ). Wel toen dus ook mijn d/p van de rosé YM kwijtgeraakt… dat vond ik nog het ergste :stuck_out_tongue:

Maar goed… achteraf gezien had ik de boel ook wel wat beter kunnen beveiligen. Had zelfs het alarm niet aangezet. Nu staan optiekwinkel in de top3 van populaire inbraakzaken dus ik had gewoon beter moeten weten. Had wel een verzekering maar die dekte mijn toestand niet. Want ik had mijn zaakjes niet goed (genoeg ) voor elkaar.

Nou, dan ben je dus gewoon je spullen kwijt. Politie doet niks. ( gewoon niks ). En dan begin je weer overnieuw. Nu uiteraard wel een soort kluis gemaakt van het pand dus het gebeurd me niet nog een keer. Zo zal Burger er ook wel over denken. Maar als je tig jaar hetzelfde doet en het gaat gewoon zoals het gaat, goed. Dan word je gewoon wat makkelijker in bepaalde dingen. En dat raampje bovenin waardoor ze naarbinnen zijn gekomen. Het had mij ook kunnen overkomen.

Nu zitten er hier een paar vanaf hun bureaustoel te oordelen. Stuur even wat foto’s door van je huis, voor en achterkant. Dan zal er ook genoeg op aan te merken zijn waar de dievengilde een gaatje weet te vinden.

4 likes

Die zijn toch juist heel klein geworden?

4 likes

14 jaar in het verzekeringswereldje rondgelopen, een van de eerste lessen die ik kreeg tijdens een assurantie B cursus was dat verzekeraars in de basis er alles aan doen om niet te hoeven uitkeren en er dus alles aan doen de schade of elders te kunnen verhalen dan wel niet uit te hoeven keren op basis van de voorwaarden of het zich niet volledig houden aan die voorwaarden door klant.

///

Maar wat een topic weer, man man man, een eigenaar die volgens sommige beter een sportschool had kunnen beginnen, andere die hem betichten van alles en nog wat lekker anoniem achter je toetsenbord zonder het gehele verhaal te weten.

Wellicht moest de eigenaar wel uitwijken naar een ander pand om zo gehoor te geven aan een oproep van de verzekeraar die anders niet bereid was de boel opnieuw te verzekeren. Wellicht had de eigenaar al ruim langer plannen te verhuizen naar een groter pand etc. etc. etc. speculeren doe je op de beurs…mocht je het naadje van de kous willen weten bel dan met +31 (0)43 358 11 55 we vernemen graag de uitkomst.

1 like

Echter ligt er bij mij in het raam geen zichtbaar miljoen klaar. :wink:

2 likes

Heerlijk hoe een nietszeggend nieuwsbericht weer totaal kan escaleren hier tot ruim over de 100 reacties.

Dit deel van de strip gaat over de “wat is dit horloge waard topics” die altijd ontsporen.
Maar dit topic daar prima tussen :upside_down_face:

3 likes

Ze breken al in voor een laptop, 3 tientjes en een pakje kauwgom dus wat is je punt?

:kissing_heart: Zo aardig. :couplekiss_man_man:

Zwakste schakel blijft in realiteit inderdaad vaak de door gewoonten ingedutte operator die het alarm niet aan zet, door de haast net wat objecten niet in de kluis zet etc…
Wel balen van je d&p (en de rest natuurlijk).
Het idee dat ze binnen zijn geweest is wellicht nog wel het naarst…