Wat een ontzettend leuke tread dit! Pure nostalgie.
Ook ik kreeg een CT als eerste echte horloge. Op de eerste dag van de brugklas. Na de zomer gaat mijn oudste zoon ook naar het VWO, dus een mooi moment om hem door te geven.
Net even een batterijtje gezet, hij loopt weer als een zonnetje!
Nu heb ik er ook een aantal gehad, en ik wil de pret niet drukken.
Maar dit is toch geen originele Camel trophy?
Btw deze heb ik ook gehad, en door deze “hommage” raakte ik bekend met het origineel.
Hahaha, mijn vader zat veel in Zuid-Oost Azie, dus dat verbaasd me helemaal niks
Zag ook Made in Singapore staan op het uurwerkje.
Verklaart ook de schroefdeksel-achtige deksel die geen schroefdeksel is.
Neemt ook niets weg van de sentimentele waarde hoor.
Manneke van 12 was er ape trots op toen!
1998 of later.
Naam Camel Trophy mocht niet meer gebruikt worden.
Camel Active is nog steeds te koop
Info ChatGPT 04-05-2025
De Camel Trophy Masterpiece is een van de meest gewilde en hoogwaardige horloges uit de Camel Trophy-collectie, geproduceerd tussen 1994 en 1996. Dit model werd vervaardigd door Mondaine in Zwitserland en staat bekend om zijn robuuste constructie en verfijnde afwerking De Camel Trophy Masterpiece is een van de meest gewilde en hoogwaardige horloges uit de Camel Trophy-collectie, geproduceerd tussen 1994 en 1996. Dit model werd vervaardigd door Mondaine in Zwitserland en staat bekend om zijn robuuste constructie en verfijnde afwerking.
Modelnummer: 136.880
Band: Origineel krokodillenleer
De Masterpiece werd uitgebracht in een gelimiteerde oplage, met individuele serienummers zoals SN 0892 of SN 1912. Sommige exemplaren werden geleverd in een speciaal vervaardigde houten doos, wat de verzamelwaarde aanzienlijk verhoogt. Vanwege de beperkte beschikbaarheid en de hoge kwaliteit wordt dit model beschouwd als de “heilige graal” onder Camel Trophy-horlogeverzamelaars.
Bedankt, en daarom heb ik deze altijd in mijn collectie gehouden.
Er staat regelmatig wel wat op MP, zo ook twee “Professional” limited editions voor “Official Teams”. Wel flink aan de prijs, maar ja het is wat de nostalgische gek ervoor geeft?
Ik merk op buitenlandse horlogefora dat het toch vooral een Europees en Japans ding was. In Amerika kent bijna niemand de Camel Trophy horloges bijvoorbeeld, en zijn mensen - als ze te lui zijn om te googlen - geneigd te denken dat het goedkoop promotiespul was dat je bij een pakje sigaretten kreeg, in plaats van kostbare merchandise. Anno nu kunnen ze inderdaad een beetje kitsch ogen, maar het is toch een kenmerkende stijl die toch veel variatie bood, met een karakter dat je niet terugvindt bij modernere field watches.
Dát! Veel van de getoonde CT horloges zijn net alsof ze uit Tomb Raider, Hatari, Indiana Jones en Secret of the Incas hadden kunnen komen.
Een moderne field watch is toch vaak een minimalistische Flieger qua ‘architectuur’. Ook leuk, maar minder spannend.
Ik weet niet of iemand er iets aan heeft. Klein boekje met de modellen van '95. Gedrukt op gerecycleerd papier.
Hier wat foto’s.
Ik dacht al dat er zoiets moest bestaan. Tof.
Volgens mij geen CT om de pols bij de Camel man in 1993.
Lekker solo door de jungle [met een cameraman] en dan even de longen asfalteren voordat je nieuwe vrienden maakt
Camel Cigarettes “Jungle” commercial - 1991
Helaas geen shot van het horloge.
Echt leuk om te zien dat er zoveel liefhebbers zijn van de Camel horloges, ik heb de mijne gekregen toen mijn 1e zoon is geboren. Zowel het horloge als mijn zoon worden dit jaar 25.
Helaas is het originele bandje versleten. Ook is het klokje nu eigenlijk te klein voor mijn polsen. Hij staat wel mooi te shinen bij mijn andere klokjes.
Trouwens voor de liefhebber die zijn horloges ook wil vervoeren; ik wam deze attachekoffer van Camel tegen op eBay; Camel Trophy Adventure Bags Leather Briefcase Great Condition With Keys Laptop | eBay
Ik weet nog dat ik een sticker van Camel Trophy vond in de metalen verpakking van de metalen horloge doos. Een redelijk groot exemplaar, zat onder het kussen in de metalen doos.
Met stalen band zie je ze niet vaak. En backlight dial ook nog.
En deze eigenaar vond één logo niet genoeg.
Ik denk dat er wel grof aan verdiend is destijds, staan er nog zoveel te koop in heel Europa. Meer dan eens zo goed als nieuw in doos.
Was een goede markt, vandaar de vele fakes natuurlijk.
Wel een idee voor zo’n “kickstarter merk” om een kwaliteitshorloge in CT-stijl te maken.
Elders op het internet zag ik iemand opmerken dat hij gek was op Camel Trophy én Marlboro Adventure. Daar had ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar dat was dus een soort copycat.
Jeep Gladiator SJ - Marlboro Adventure Team
In hoeverre het nou echt evenementen waren of alleen merchandise, dat heb ik niet uitgezocht, maar er waren in ieder geval horloges van Marlboro Adventure Team.
En veel andere spullen.
Maar dat heb ik dus nooit opgemerkt in de jaren 90. Ik denk bij Marlboro vooral nog aan cowboys en raceauto’s.