O, ik had geen leesbril op. De mijn heeft ook dat sterlogo.
En hier die van mij. Kocht ik eind 1992 nieuw in de winkel bij een Camel Trophy dealer in België.
Nog altijd heel erg blij mee en wordt nog regelmatig gedragen.
Sjemig wat een goed verhaal man. Gefeliciteerd met je geweldige collectie!
Mijn vader heeft ik meen begin jaren 90 een Camel horloge gekocht en het horloge loopt nog altjd als een zonnetje. Paar batterijwissels tussentijds en gewoon altijd nauwkeurig. Bijzonder is het wel. Zien er niet alleen leuk uit, kwalitatief ook gewoon top.
Hai Dennis. Internetonderzoek: Het nummer is van de Greenbelt II (Ook eventueel met achter het nummer /S1) Ik heb deze met dat nummer in het wit. Uurwerk ETA 955.412
De voorkant van je horloge komt overeen met het oudere type: Greenbelt. Deze zou dan zijn uit de jaren 1987/1988. De tekst die er dan bij zou horen (Mondain was nog niet in beeld (M) ):
“Green Belt Patented Model 555,415 Eta Swiss Movt”
Uurwerk vermoedelijk het ETA 955.415 (bron Ebay)
Het deksel heeft daar ook (nog) geen groeven om los te draaien.
Het gebeur(de)t helaas nog al eens dat bijvoorbeeld het deksel bij batterij vervanging verwisselt wordt.
Maar… ik weet dat niet zeker bij die van jouw natuurlijk. Mogelijk biedt het uurwerk meer info
Batterij(en)
Renata 371 (of equivalant)
SR920SW,SG6,280-31,V371
Afhankelijk van het merk
Multi Chrono I 1989/1991
Mogelijk het model waar geen nummer op de achterkant staat?
Model na 1993 (misschien zwarte wijzerplaat) zou het nummer (M)136.201-229 kunnen hebben (Bron Ebay)
Grappig, ik stond als jochie ook te kwijlen voor de etalage van de lokale juwelier bij de Camel Trophy horloges, en toevallig was dat ook in Ede. Een paar jaar terug kwam ik er één tegen bij de kringloop en die moest natuurlijk mee. Toen ook flink naar gegoogled, maar ik was nog niet actief op HF, dus destijds niet gepost. Hij loopt nog opvallend goed, maar het bandje is helaas op. Maar het is verder niet iets wat ik nu zou dragen, hij is er alleen voor de nostalgie.
Dat hele sfeertje van het promotiemateriaal en de Camel Trophy sprak toen erg tot mijn verbeelding, misschien is dat ook waarom ik de film Blood Diamond zo leuk vind. Daarin draagt Leo uiteraard de ultieme CT
Zelfs dat horloge heb ik een tijd terug aangeschaft, althans, de niet-chrono variant, maar ook die vond ik echt te dik.
Ik moet alleen nog een keer Citizens versie van een CT op de kop tikken, de Promaster Tough met bronskleurige coating op het titanium.
Dankzij YouTube kunnen we ook de oude Camel Trophy edities terugzien, bijvoorbeeld de editie van 1991, waarin er ook regelmatig CT horloges in beeld komen.
Ik weet dat ik zeker niet ruig genoeg ben voor deelname aan een dergelijk evenement haha. Ik heb de light versie gedaan, toen ik in Afrika werkte en een Discovery had waar ik soms mee op onverharde wegen reed. Helaas heb ik nooit goede foto’s gemaakt van die auto, ik heb alleen deze. Ik droeg toen al een Citizen Promaster, geen CT om de pols dus.
Mooi verhaal…
Wat een ontzettend leuke tread dit! Pure nostalgie.
Ook ik kreeg een CT als eerste echte horloge. Op de eerste dag van de brugklas. Na de zomer gaat mijn oudste zoon ook naar het VWO, dus een mooi moment om hem door te geven.
Net even een batterijtje gezet, hij loopt weer als een zonnetje!
Nu heb ik er ook een aantal gehad, en ik wil de pret niet drukken.
Maar dit is toch geen originele Camel trophy?
Btw deze heb ik ook gehad, en door deze “hommage” raakte ik bekend met het origineel.
Hahaha, mijn vader zat veel in Zuid-Oost Azie, dus dat verbaasd me helemaal niks
Zag ook Made in Singapore staan op het uurwerkje.
Verklaart ook de schroefdeksel-achtige deksel die geen schroefdeksel is.
Neemt ook niets weg van de sentimentele waarde hoor.
Manneke van 12 was er ape trots op toen!