Camel Trophy Horloges verzamelen

Dit zijn horloges uit de Dateline serie

5 likes

Ben bekend met deze site. Een Duitse kennis van mij heeft ook een site over ct. Www.camel-Trophy.net

1 like

Kippenvel verhaal! Mooi manā€‹:muscle::muscle:

1 like

Wat een leuk verhaal en die boodschap van je vader, ik werd er blij van :smiley:

3 likes

Gaaf om te lezen! En ook herkenbaar, ik vond enige jaren terug een Certina uit mijn jeugd weer in een laatje. Batterij erin en lopen.
Nu, zoā€™n vier jaar later staat de teller op plusminus 25šŸ˜‚

1 like

Superleuk!:+1:

1 like

Leuk draadje dit en o zo herkenbaar!!

Vroeger ook als zestienjarige inderdaad mijn eerst ā€œhorlogeā€ gekregen van mijn ouders. En ja, was een CT chrono die ik nog ergens moet hebben liggen. En later ook nog een tweede aangeschaft met mijn weekend baantje.

3 likes

Leuk om te lezen op een uitgestorven kantoor :wink:

Dat speuren op E-bay en andere verkoop sites kan verslavend zijn, maar wel leuk, helemaal met een partner die er ook achter staat.

2 likes

Ook ik ben eind jaren 80 begonnen met een Camel Trophy, hoe toevallig bij elkaar gespaard met mijn vakantiebaantje bij Ouwehands dierenpark te Rhenen!! Heb het horloge nog steeds maar hij doet het helaas niet meer.

6 likes

zonde, er zijn wel donoruurwerken te krijgen in Duitsland.
( ik heb van 1988 tot 2003 bij Ouwehand gewerkt)

1 like

OkƩ zal eens zoeken op een donoruurwerk, ik heb er gewerkt van 1987 t/m 1989. Was bij het snelbuffet in het park restaurant.

1 like

Als je niet kunt vinden, contact mij dan even, heb wat lijntjes met ct verzamelaars

( ik zat in de dierverzorging)

Gaaf! Onderstaande Camel Trophy was mijn ā€˜eerste echteā€™ automaat, als mijn geheugen me niet in de steek laat gekocht in 1991/92. Heb hem twee jaar met trots gedragen, daarna kwam er iets anders en de CT verdween in de kast. Zojuist er even uitgehaald voor de foto, 2x schudden en hoppa: Loopt als een trein!

Het is mijn smaak niet meer, maar ik heb er veel plezier van gehad. Denk dat ik ook de aankoopbon nog wel ergens heb, indertijd in een opwelling gekocht bij een juwelier in Zeistā€¦

8 likes

Ik moet trouwens eerlijk bekennen dat ik ze vroeger gaver vind dan nu. Vroeger keek ik ook naar CT horloges, maar nu is het niet echt mijn smaak meer.
Best een goed voorbeeld van hoe smaak veranderd met de tijdā€¦

2 likes

Een hele fraaie, beetje jaloersšŸ˜‰

2 likes

Dank je wel! Als ik je jou als verzamelaar er een plezier mee kan doen, moet je me even een PB sturen met een reĆ«el voorstel. Hier ligt 'ie toch maar in de kast, te liggenā€¦ alleen als ik jouw kast zo zie, heb je er helemaal geen plek meer voor! :wink:

3 likes

Leuk topic Roel! Hoewel het niet helemaal mijn smaak qua horloge was, stond ik als tiener toch regelmatig voor de etalage te gapen omdat de hele sfeer rond het merk, het promotiemateriaal in de etalage incluis, wel een enorme aantrekkingskracht had op mijā€¦ :crazy_face::crazy_face: Maar ook onbereikbaar, dat herken ik wel in je verhaal :crazy_face::crazy_face:

Ik weet niet of het je alleen om de horloges gaat maar ik weet een plek waar iemand een hele zooi discoveries van de CT van de 80ā€™s tot nu (ja, zoā€™n oranje) op zā€™n erf heeft staanā€¦

1 like

Telt Camel Active ook mee, of is die te gewoon geworden?

1 like

Avonturen zonder Camel maar met Motor

2 likes

Camel Active is een ander horloge, niet mijn ding.

1 like