Camel Trophy Horloges verzamelen

Een hele mooie nette collectie hoor :ok_hand:
Nadat ik riep dat ik het horloge niet zo vaak meer droeg heb ik hem tóch weer vaker om gedaan.
Zo gaat dat soms hè.
Hij blijft dus voorlopig, ben ik er écht flauw van, weet ik je te vinden :wink:

2 likes

Mooie collectie CT’s :+1: :+1:

Het blijven stoere horloges die Camel Toe phy’s!!

1 like

Vandaag vond ik mijn eerste horloge terug, destijds gekregen van mijn pa. 1994 meen ik. Doos en papieren helaas niet meer in bezit, maar de klok werkt. Superblij m’n eerste klok weer terug te vinden op zolder. (Met alarm!)

7 likes

Same here, geslaagd en mocht een horloge uitzoeken. Dit werd hem…

Zelfde verhaal hier, eerst begonnen met een andere CT, die echt kapot gedragen en gebruikt en later deze MasterPiece op de kop weten te tikken, want een CT hoort er toch bij, en kan gewoon lekker gedragen worden.

6 likes


Eens een bijpassende scene proberen maken met mijn CT!

3 likes

Vandaag m’n CT om de pols. Ruim 20 jaar geleden van m’n oma gekregen voor m’n 18e verjaardag.


Het jaar daarop kocht ik zelf één met witte plaat.

Leuke herinneren uit een tijd dat sigaretten merken nog mochten sponsoren.

4 likes

Heb nog een mooi Leren Camel bandje met originele gesp, voor weinig.
Zie veiling topic

Net via Ebay een juiste en originele band kunnen bestellen voor mijn CT … direct maar twee besteld…

3 likes

Het blijven leuke horloges.

Met een Camel is mijn horloge hobby vanaf 1991 min of meer écht begonnen.
Onderstaande heb ik na aanschaf 8 jaar continue gedragen en werd pas in 1999 afgelost door m’n eerste Breitling.

(X-post).

Daarna is het horlogeritus zaadje gaan kiemen en groeien…

7 likes

Jeetje dat is jeugdsentiment.
Leuk hoor deze verzameling.
Ik heb ooit meegedaan aan de selectie voor de Cameltrophy en werd helaas tweede maar kreeg wel al blijk van waardering een Camel trophy horloge. Ging ook helaas snel kapot.

3 likes

Herkenbaar. Had (heb ‘m nog steeds) ook een quartz model, maar die is snel kapot gegaan.
Deze duiker loopt nog steeds! Al 32 jaar oud en nog nooit open geweest. Heeft nu wel al lang stil gelegen, maar zojuist weer even paar slagen gedraaid, datum ingesteld en hij gaat zo weer verder.
Nu maar eens even op de winder gezet. Poosje weer laten draaien.

Ik vermoed dat er een redelijk degelijk (want: Japans) uurwerkje in zit.

1 like

Hallo.
Inderdaad leuk dat je ze hebt kunnen aanschaffen. Overigens zijn er op andere plaatsen ook nog te koop. Tip: Verplaatst het van het oude bandje het Camel logo naar de nieuwe. Bij mij is dat steeds passend geweest. Andere wel bewaren. Je weet maar nooit.
Frank

1 like

Ik weet idd dat je destijds nogal wat verschil had in kwaliteit. De vader van mijn vriendin destijds had er ook een en die heeft idd langer getikt dan die van mij

1 like

Had er laatst leuk gesprek over met mijn horlogemaker, kwam mijn Tudor ophalen maar half uur zitten praten met hem over mijn Camel die ik om had :joy:.

Hij wist iig te vertellen dat in iig de quartz modellen een top grade zat van ETA…

Die van mij heeft eenmaal nieuw uurwerk gekregen na een duik in zwembad met al gevolg een volgelopen horloge :joy:.

Maar met een nieuw ETA uurwerkje en een grondige schoonmaakbeurtje liep hij weer :ok_hand:t2: en heb ik hem ook al dik 22 jaar em draag hem nog regelmatig!

2 likes

Graag wil ik een deel van mijn verzameling in deze topic met jullie delen.
Overigens, wil je wat informatie of een handleiding van een CT, mogelijk kan ik je helpen.
Graag een PB.
Leuk dat er nog zo veel liefhebbers en herkenners zijn.

Frank

15 likes

Bij mij ging het net zo😀

5 likes

Leuke verzameling zeg👍

1 like