Camping vol Submariners!

:laughing:

2 likes

Naar het noorden i.p.v. naar het zuiden op vakantie gaan doet ook al veel goeds qua Nederlands massa tokkie gevoel is mijn ervaring.

4 likes

Helemaal eens met @Vhovek.

Maar toch, zou het je eigenlijk iets moeten doen dat er veel nep in omloop is? Je draagt het horloge namelijk voor jezelf omdat jij het een mooi horloge vindt. Juist het feit dat een bepaalde doelgroep er opzichtig mee rondloopt laat zien dat het bij hen meer om status gaat dan voorliefde voor horloges.

Of is werkelijke probleem hiervan dat het merken en luxe horloges doet “downgraden” als het door deze types wordt gedragen en nep is?

1 like

Ja, dat vind ik net exact het probleem, dat het de echte horloges, en het aanzien van een echte horloge downgraded.

Als morgen elke tokkie met een fake Daytona Paul Newman naast mij op restaurant zit, ga ik niet meer met een open mond staan als er een kerel met een echt exemplaar voorbij loopt.

Want ‘is het wel een echte?’
Ze verkloten de magie.

1 like

Ik vind het jammer dat je je blijkbaar genoodzaakt voelt om dat te vermelden.
:kissing_heart: een medemens

3 likes

Ze foolen zichzelf denk ik.
Aankomen op de massa-camping of all-incluisive resort, volvreten en dan snel naar het lokale marktje en een schitterende Roleks kopen. Wel even afdingen natuurlijk. Anders vindt de vrouw het te duur :star_struck:

1 like

Dat mag je jammer vinden. Het was geen noodzaak. Ik dacht dat het leuke toevoeging aan mijn verhaal was/is. Maar dat vindt jij blijkbaar niet. Dat is prima.

Ik wil hier trouwens geen buitenlander topic van maken. Als je nog wat wil zeggen daarover mag dat wat mij betreft in prive bericht. Tenzij de rest ook het gesprek die kant op wil duwen…

6 likes

Dank.

Maar hoe merk je dat dan? Ik neem aan dat je dat niet ziet vanaf 1 of meer meters afstand.

Ik bedoel dit:

Dat kun je toch helemaal niet beoordelen zo?

2 likes

Inderdaad. Je kan het nu maar veronderstellen, en dat gebeurd afgaand op iemands voorkomen.
Maar bij velen is het overduidelijk, of ze nu zitten, staan, lopen, of voor mijn part op een step voorbij rijden.

2 likes

Aan degene die hem draagt? :stuck_out_tongue:

2 likes

Een nepperd koopt een nepperd, easy to see!

3 likes

Never judge a book by its cover. :sunglasses:

6 likes

Als je wat meer levenservaring heb wordt het wat gemakkelijker, echter nooit 100 %.
Het is wat het is. :thinking:

2 likes

Ah fijn. Gelukkig maar.

Dacht al.

4 likes

Haha amen, helemaal waar, maar daar heb je weer meer oudjes in campers was je soms knettergeks van wordt. Kuch kuch lofoten 🥲

Het ergste is dat er ook ‘liefhebbers’ met neppers rondlopen. Een op het oog keurige collega van me liep laatst met een Sub rond. Ik gaf hem er een complimentje over, waarop hij vertelde dat hij verzamelaar/liefhebber was en thuis ook nog een Daytona en een APRO had. Een tijdje later had hij die laatste ook om. Nu ben ik niet zo thuis in de catalogus van AP, maar een matig afgewerkte Royal Oak chronograaf met een kwartsuurwerk staat er vast niet in 🤦🏻

Daardoor denk ik nu natuurlijk ook dat die Sub een kloon is (een erg goede, het moet gezegd).

Ik vind dit eigenlijk erger dan wanneer het een of andere random flexende sportschooljongen is die verder de ballen van horloges weet.

8 likes

Er zijn ook liefhebbers die het origineel in de kluis leggen en met een (goede) replica rondlopen. Of eerst een replica kopen om na een maand of wat dragen bepalen of ze voor de originele gaan. Ik behoor trouwens tot geen van beide, maar ken ze wel.

1 like

Het hele punt van een horloge is om deze te dragen. Wat is het nut van een horloge in een kluis hebben en met een replica rondlopen? :joy: Koop dan een echt horloge wat je wel durft te dragen.

14 likes

Ja, dat dus.

3 likes

“Liefhebbers”

3 likes