Camping vol Submariners!

Het is altijd leuk om te ’ over of under-dressen’, of het nu met horloges, auto’s, inkomen of kleding is :grin:

Vind hetzelf altijd leuk om ‘onder de radar’ te zitten, een niet kloppend plaatje zet mensen vaak op het verkeerde been :sunglasses:

2 likes

:face_with_hand_over_mouth: Not me

:face_with_hand_over_mouth: Not me

Definitely not me :face_with_hand_over_mouth:

Lekker onder de radar met een G-shock :rofl:

3 likes

Heerlijk draadje dit! Zeker de openingspost

En dan lees ik net ook dit artikel in de Groene over de econoom Thorstein Veblen, die van de ‘Veblen goods’:

• Tegen deze achtergrond ontstond, volgens Veblen althans, de wereld van bijvoorbeeld etiquette, van ‘correcte’ grammatica, van sport, van mode – dat wil zeggen, van vrijetijdsbesteding, van bewust ostentatieve consumptie, van economisch exhibitionisme – van conspicuous consumption en conspicuous leisure. Het is volgens Veblen een economisch-historische paradox: de waardering van arbeid leidt tot niet-arbeid. Tot onproductiviteit. Tot ‘niets doen’ als moreel en esthetisch ideaal. Nieuw hieraan was niet dat het bestond; nieuw was de mate waarin moderne media en de consumptiecultuur het tot een droom van de massa maakten.

• Het maatschappelijke gevolg van deze herwaardering van arbeid vatte Thorstein Veblen samen in het concept van ‘geldelijke nabootsing’ of pecuniary emulation. De klassen die opkijken naar de leisure class trachten hun culturele kapitaal te vergroten door eerst succesvol te worden in hun werk, en later door het frivole consumptiegedrag van de kapitaalkrachtige klasse na te bootsen.

4 likes

Volgens mij de Olivers Peoples Victory :thinking:

Daarom heb ik onlangs ook voor een 226570-0002 gekozen :smiling_face_with_three_hearts:

WTF ROFLOL Submariners zijn wel wat anders…trust me ! :wink:

Hier op Vlieland nog niks gespot helaas, ik zoek nog even verder!

2 likes

Moet je voor de grap op het vliegtuig naar Ibiza stappen, dan vlieg met Rollie-Airways. Ik vind het altijd wel leuk, beetje mooie horloges spotten

2 likes

Hier in Italië ook al Nederlanders tegengekomen met een sub. Voelt toch alsof je het koopt omdat het “hoort” en niet uit liefhebberij.

Veel leukere keuze vond ik iemand met een Panerai Submersible aan het zwembad.

Echt een prachtcombo voor bij het water op rubberen band. Chappeau

1 like

Volgende week vlieg ik. Zit ook in een hotel waar ik het een en ander aan gebral aan het zwembad verwacht te horen… Gelukkig auto beschikbaar, dus we vluchten naar rustige baai of beachclub zodra het irritant wordt.

Daar weet jij alles van idd :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Je hoort er gewoon niet bij. Maar als je daalt prima vindt, gewoon lekker voor een gammele Panerai gaan.

Volledig mee eens, mits je een bijpassende sleurhut hebt, anders ben je ook maar gewoon een pauper met een Kip en een Rollie toch.:woman_shrugging:

2 likes

Dit jaar ook op 2 campings gesukkeld. Volgend jaar misschien toch geen reis bureau meer inschakelen.

Enkel een IWC gezien op de overzetboot naar 1 van die campings.

1 like

Bestaan die nog? (Reisbureau)

Dubbele hel.

3 likes

Ja, zelfs nog TUI reizen via een bureau geboekt, was €20 goedkoper dan online.

Ook nog meegemaakt dat online via “.NL” €800 goedkoper was dan “.BE”. Dan steek ik als zuinige Belg graag de grens over.

Ja, die verengelsing maakt het soms verwarrend.

De eerste viel me tegen. 2de voelde bij aankomen aan als een sekte/commune, maar viel uiteindelijk wel mee gezien die op een afgelegen eiland lag.

Wat een armoede in dit topic zeg.
Met termen als ‘camping’, ‘2 campings’, ‘festivalterrein’, ‘kamperen, ‘Submariner’, ‘campingwinkel’, ‘polsbandje’, ‘tent’, ‘glamping’, ‘Rolex’, ‘met veel plezier naar de camping’, ‘kampeergevoel’.
Niets dan gruwel en afkeer. Nog liever thuisblijven dan.
:face_vomiting:

apocalypse-now-marlon-brando

4 likes

Gelukkig is niet iedereen het zelfde en gelukkig kan je een topic op gedempt zetten :upside_down_face:

4 likes

Ah de campingsnob!

Nu heb ik er ook niks mee, maar om dan gelijk het woord armoede in de mond te nemen :joy::joy:

Dat zegt meer iets over de campingsnob. :sunglasses:

Waarom heb je trouwens al 29 berichten in dit topic geslingerd? :crazy_face:

8 likes