Carl F. Bucherer Patravi Scubatec, uw visie

Beste peoples,

Jullie kennen het wel, je gedachten vliegen van hot naar her. De ene dag wil je ontzettend graag die Tudor Pelagos en hebt hem bijna binnen. Komt nét niet de juiste voorbij.

Komt m’n vrouw op de lijn en roept “nah, vind die eigenlijk niet zo mooi, zo gewoon”. Ik allerlei redenen benoemd waarom de Pelagos een prachtig horloge is wat echt om mijn post moet.

Ga ik toch nog eens door mijn opgeslagen zoekopdrachten op Chrono (ben altijd op zoek naar mooie horloges binnen mijn budget), blijf ik hangen bij de Karl F. Bucherer Patravi Scubatec.

Pica’s voor de beeldvorming :point_down:

En een linkje naar de site van Bucherer

Linkje naar een hands on door Monochrome

Heel ander type horloge dan de Pelagos, groot (44.6mm), minder hoog (13mm), zwart, grote blinkende cijfers op de bezel, graad structuur op de plaat, andere wijzers, etcetera.

Oh ja, en geen stalen band.

Is iemand hier bekend met het merk en of dit horloge (de Scubatec)?

Hebben jullie een ongezouten mening of of het merk of dit model?

Ik pak de popcorn erbij :popcorn:

En een glas whisky…

9 likes

Mooi horloge :+1:t2:
Had 'm wel lievâh op stalen / titanium band en 2 mm kleiner gezien :thinking:

1 like

Ik heb een tijdje terug even een Bucherer in bezit gehad, oprecht wel een heel gaaf horloge met een eigen smoel. Verder niet bekend met de Scubatec, maar past voor mij een beetje in hetzelfde rijtje als de Ulysse Nardin - Diver 42, ook een leuk horloge.

Plaatje voor de sfeer:

2 likes

Ik werd bijna getagd :upside_down_face:

Man wat een ding. Verder ook niet bekend met Scubatec

Afgezien daar van: Ik vind t altijd verfrissend dat men out of the box denkt. Mooie klatser. Leuke eigen smoel.

Alternatief: Voor dit geld? Dan ga je ook richting een Bathyscape 38

2 likes

Vind hem wel heel erg vet , leuk ook die kroon :ok_hand:t2:

1 like

Ondergewaardeerd merk, of in ieder geval teveel onder de radar. Dit vind ik een van de betere en als je hiervoor kiest toon je wat mij betreft wat meer karakter dan die Tudor of iets van die nog uitgekauwdere grote broer.

2 likes

Ja zeker eens, zou ook mijn voorkeur hebben. De “gewone” Scubatec is wel op staal te krijgen, een review zegt wel dat met een stalen band het toch al niet zo kleine horloge wel groter doet laten lijken en de rubberband hem meer draagbaar maakt (voor wat het waard is uiteraard…)

Jaaaa, ook heel mooi. Ietske minder uitgesproken, maar wel stalen band… :blush:

2 likes

Oui, prachtig :heart_eyes: alleen te klein en ik weet niet goed wat ik van de positie van de datum vind.

De witte is voor de zomer wel een be-au-ty, maar ik kan de euronen voor nu slechts eenmaal uitgeven en verkies een grotere badass duiker. :muscle:

Ik heb er een tijdje terug mee mogen spelen (met de hele line up, event bij een juwelier).

Goed gemaakt, mooi uurwerk, maar ik heb persoonlijk een hekel aan zwarte horloges…

1 like

Hehe, ik nie. Maar kan me het goed voorstellen.

Heb je ook een mening over het uurwerk en of de waardevastheid van het merk?
Het lijkt mij ook een bijzonder goed afgewerkt en solide horloge.

Het nieuwe in house uurwerk is mooi gemaakt en volgens mij goed doordacht. Modulair.

Waardevastheid… als eerste eigenaar ga je wel stevig afschrijven. Daarna zal het wel best stabiel zijn.

1 like

Carl… :zipper_mouth_face: :see_no_evil:

1 like

Niet heel chic. Helaas, meer kan ik er niet van maken.

1 like

Persoonlijk zou ik nooit een zo duur horloge kopen van een toch redelijk incourant merk. Je raakt 'm moeilijk kwijt als hij je niet bevalt en je schrijft er zowiezo flink op af. Als er wat mee is kan de horlogemaker op de hoek je niet helpen etc. etc.

1 like

Carl F. Bucherer maken gedegen uurwerken en horloges. Eerste afschrijving zal pittig zijn, want mist de bekendheid van ….
Kwalitatief niets op aan te merken volgens mij en duidelijk geen doorsnee duiker. Wel een tikje te groot.
Echo Neutra wellicht een suggestie, hou je 6k over voor nog meer moois

2 likes

De prijs die ik er voor moet neerleggen heeft de eerste afschrijving volbracht. Prima prijs m.i (minus 3K op de nieuwprijs).

1 like

Ist zo’n ellende ja?

Stimmt, is ook de bedoeling. Moet badass lomp zijn. :muscle:

1 like

Bucherer incourant? Misschien in de HF-Land….

2 likes