Ik zou niet buiten Europa (en ook geen UK) zoeken:
De importkosten (belastingen, transportkosten en afhandelingskosten van de postbezorger) zijn zo hoog dat het eindbedrag vaak hoger is dan hetgeen je binnen Europa vindt.
Ga ervan uit dat er al gauw 25% bij komt.
Beperk je tot de goede zaken in Nederland, waar je naar toe kan gaan om een horloge te passen.
Zou dan of voor volledig goud gaan of voor volledig staal. Zo’n vergulde kast is het net niet mijns inziens…
Heb je die nieuwe Cartier Tank Must de Cartiers in die kleuren gezien? Die rode is ook wel tof.
Volgens mij heeft deze dame nu al een keertje of 26 aangeven dat het goud of op zijn minst verguld moet zijn. En waar kom jij mee aanzetten. Is het nu echt zo moeilijk om rekening te houden met de wensen van de TS zeker als dat zo duidelijk wordt aangegeven?
Maar dan kom je mijns inziens niet heel ver met 2600 euro. Zo’n Cartier Tank Must of vorige generatie Cartier Tank Solo had je in het goud voor iets van 5k exclusief korting. Dat zou wellicht ook nog wel een optie kunnen zijn. Desnoods tweedehands. Heb je iig wel een volledig gouden klatsert.
Ik ben er inderdaad 100% zeker van dat het een gouden zal moeten worden Bedankt voor de verheldering heren!
Het budget van 2.6k was toen wij nog geen idee hadden of dat een normale prijs was. Inmiddels ben ik nu wel redelijk goed op de hoogte van de soorten, specs en pros and cons.
Daardoor er ook achtergekomen dat het een kwestie is van óf het budget verhogen óf voor een stuk minder dan 2.6k een gold plated.
Die ik stuurde is een Cartier Tank Louis, 25x30mm, 18K yellow gold, uit 1995, te koop in Duitsland voor 3750,-. Exact wat ik wil… al ging mijn voorkeur uit naar sierlijke letters, ik kan het strakke ook zeker waarderen.
Ikzelf denk dat het om een echte gaat, maar ik ben op dat gebied uiteraard nog steeds en nog lang geen kenner.
Wat vinden jullie van deze Louis? En wat denken jullie… is dit een authentieke Cartier?
Ik ben zelf helaas totaal geen kenner van deze horloges en kan daarom geen uitspraak doen over of dit wat zou zijn.
Dat laat ik maar beter over aan leden die hier daadwerkelijk verstand van hebben.
Succes met de zoektocht en ik hoop dat je een fraai exemplaar gaat vinden om er van te genieten.