Cartier Tank 1e echte horloge aanschaffen

Bijzonder mooi!

1 like

Geweldig horloge! Ik vind de band ook prachtig passen bij dit klassieke horloge. Geniet ervan! :blush:
Beter in één keer zo’n 18kt patser dan een Must als tussenstop.

2 likes

Mooi dat je geduld beloond is. Van harte met deze klassieker!

1 like

Net het hele topic doorgenomen, leuk om lezen, en super dat het je gelukt is om de 18k te strikken! Veel plezier ermee!

1 like

Geweldig, weer een succesverhaal op het forum!

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst, @Charante, geniet er van!

Sterk dat je (op enig moment) exact wist wat je wilde hebben en dat jij ook aan dat plan vast hebt gehouden, ondanks de diverse afleidingen tussendoor. Daarmee is deze aankoop iedere euro waard, ondanks dat het meer was dan eerder begroot.

Veel draagplezier toegewenst en dank voor de terugkoppeling.
Ik hoop dat het niet het laatste is wat wij er van hebben gezien. Post gerust zo nu en dan een foto van dit horloge.

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aankoop :blush:

1 like

Prachtig exemplaar, enjoy!

1 like

Wat een geweldige reacties :smiley:

@Dave76, Dank je wel! Wanneer mijn beurt komt om voor hem een mooi horloge te kopen kom ik sowieso ook heel graag weer langs… al zal dat wel even duren haha.

Ondertussen lees en kijk ik mee naar heel veel mooie horloges. Kan ik meteen inspiratie op doen.

2 likes

Prachtig! Van Harte Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst.

1 like

Wat leuk dat ik nu een bijdrage kan leveren :smile:

Voordat ik hier kwam was ik een echte leek. Het enige wat ik zeker wist was dat het een Cartier Tank moest worden en dan goud met bruine bandjes.

Zo kwam ik via internet eerst uit op zoveel verschillende modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Voor mij persoonlijk moest het een rechthoekige vorm worden, waardoor er al een aantal afvielen.

Ik heb gekeken naar de Solo, deze viel voor mij af vanwege het wat modernere plattere en hoekigere model. Ook mooi, maar ik snakte naar klassiek!

Must De Cartier, dacht ik te willen vooral vanwege de sierletters Cartier. Echter hieronder de grote nadelen die mij (en mijn man) steeds meer tegen gingen staan:

• het is door de gele wijzerplaat wel erg vintage en daardoor oubolliger dan bv Tank Louis
  • het betreft een vergulden gouden klok, dat maakt daarentegen de prijs een stuk aantrekkelijker maar ik vond ze daardoor vaak duidelijk in gebruikte conditie en het geeft toch een minder gevoel
  • volgens mij waren ze vaak ook een slagje kleiner qua klok

Uiteindelijk had ik de volgende vereiste voor mijn droomhorloge waar ik mezelf al helemaal mee kon voorstellen.

• donkerbruin krokodillen bandje
  • witte dial
  • 18k (geelgoud) klok
  • klassiek uurwerk met Romeinse cijfers, zonder “dag” (sorry geen idee hoe je dat noemt)
  • liefst de afgevlakte kroon en niet de puntige
  • CARTIER i.p.v. in sierletters juist nu, omdat dit bij namaak juist vaak wordt gedaan zoals ik begrepen heb en na veel Tanks voorbij hebben zien komen begon ik het strakke lettertype juist steeds meer te waarderen
  • een L formaat (die maten vind ik nog steeds verwarrend hoor maar ik heb nu een L)
  • liefst een Quartz vanwege onderhoud
  • gouden sluiting

Mijn horloge voldeed aan alle eisen behalve het budget. Dat was wel even slikken, maar ik was al smoorverliefd op het horloge en kreeg er hét gevoel bij dat ik wilde.

Geduldig blijven was lastig, maar ik ben blij dat ik me niet heb laten verleiden voor bv de trinity (drie kleuren goud in de dial).

Alles heb ik door HF-leden geleerd en door steeds meer te lezen op internet en vooral advertenties op te zoeken. Als ik nu terugkijk in wat ik hier heb geplaatst moet ik stiekem best een beetje om mezelf lachen :rofl: :sweat_smile: Ik snap niet dat ik het toen niet zag. Ook pik je door heel Tanks op te zoeken op een gegeven moment de authentieke en vervalste er beter uit, al zou ik mezelf absoluut geen kenner noemen uiteraard!

Ook een stukje van de geschiedenis ervan te lezen vond ik heel erg interessant. Plus YouTube heeft een aantal filmpjes waardoor je de verschillende modellen goed naast elkaar gepresteerd krijgt te zien dat ook erg behulpzaam was voor mij.

Erg lang stuk geworden haha, maar hopelijk kan ik jou of iemand anders hier weer mee helpen :slight_smile:

11 likes

Gefeliciteerd met dit prachtige horloge!

1 like

Dank voor je enorm uitgebreide antwoord, @Charante! Ik had m’n vraag verplaatst naar Cartier Only terwijl jij dit mooie relaas schreef. Ik ga 'm eerst nog 'ns goed lezen!

:white_check_mark: Gelezen – dank!

Goeie binnenkomer!

Daar was ik een paar maanden terug.

Helemaal mee eens.

Voornaamste reden waarom ook voor mij een Must niet het ideale pad lijkt.

Dat geeft mij meteen een beeld van welke in factoren er nog keuzes te maken zijn – top! Sommigen zijn al duidelijk, sommigen nog geen idee van…

Ai, da’s even slikken dan ja :sweat_smile:

Weet ik meteen wat me te doen staat!

Ik zal nog 's terugblikken, maar ik vermoed dat ik eerst nog wat moet inlezen voor ik 't ook ga zien.

1 like