Cartier WSNM0011 vs Montblanc 112516

Mijn bescheiden horloge verzameling heeft nood aan een mooie dress watch. Het uurwerk zal enkele keren per maand gedragen worden op formelere gelegenheden, vooral werk-gerelateerd. Voor mij moet een dress-watch relatief dun zijn (<8mm), moderne bescheiden afmetingen (+/- 38mm) en een simpele elegant wijzerplaat hebben met slechts twee wijzers (geen datum of andere complicaties). Gezien ik nog geen manuele uurwerken heb zou ik dat verkiezen. Graag had ik onder de 4k € gebleven.

Hieronder twee opties, de eerste kwam uit mijn vorig topic.

Montblanc 112516 : Heritage Chronométrie Ultra Slim , Rood Goud

  • typisch dress watch, gouden kast, sapphire back

**Cartier WSNM0011 : Drive de Cartier , Steel **

  • interessante kast, blauw accent op kroon en bandje is leuk detail, veelzijdiger in gebruik

Zijn er nog elementen die ik moet meenemen in mijn keuze? Wat zouden jullie kiezen?

7 likes

Van deze twee zou ik zeker voor de Cartier gaan. Wel met een roze bandje denk ik.

9 likes

Tussen deze twee zou ik absoluut de Montblanc kiezen, hoewel ik normaliter voor Cartier zou gaan. Het model dat je hier toont vind ik alleen niet zo mooi.

4 likes

Drive de Cartier!

Erg chique en wél voor mannen.

5 likes

Ik vind ze allebei heel gaaf.
Ik zou van de rest van je collectie laten afhangen welke ik koos. Wordt het de tweede of derde in de doos en is het de enige nette in de doos, dan zeker de Montblac.
Heb je al wat meer keus en is het “extra” dan zeker de Cartier!

1 like

Zal enige echte dress-watch zijn, momenteel neem ik de DJ.

  • Tudor Pelagos 25600TN (titanium, zwarte dial, 2018)
  • Rolex Datejust 16234 (jubilee, zilver dial, wit goud, staal, 1990)
  • CWC G10 (staal, zwarte dial, 1985)
  • Tissot 6540-2 (bumper, 1950’s)
  • Casio F91-W (zwart)

Dan heb je met de Tissot en ook met de DJ al twee “veilige” keuzes om netjes te doen. Ik zou dan persoonlijk voor de Cartier gaan.

1 like

In dit geval zou ik zeker voor de Montblanc gaan maar dat komt misschien omdat de Cartier-hype die hier soms langswaait een beetje aan mij voorbij gaat :grin:

2 likes

Van deze twee ging ik ook voor de Cartier :ok_hand:t2:

1 like

de cartier, prachtig horloge. Helaas voor mij aan de grote kant.

1 like

Grote kant?
Is 38x39mm z. kroon… voor huidige standaarden toch niet zo groot?

1 like

Ah dat is de kleinere variant dan? Meende 41mm en semi-vierkant (draagt groter dan)

1 like

Ik zou als je in de gelegenheid bent eens langs de montblanc outlet in Roermond gaan. Daar was ik afgelopen weekend en mede vanwege Black Friday waren daar extreme kortingen. Volgens mij was het model dat jij hier laat zien of in ieder geval iets vergelijkbaars voor 50% van de originele retail prijs in de winkel.

1 like

Bedankt voor de tip! Net even gebeld en klopt. Dat is wel deel van de aantrek voor mij, een gouden kast heb je niet snel voor dit budget.

1 like

Ja, de gewone zijn inderdaad 41 en ook iets dikker (automaat). Deze is manueel en iets kleiner.

1 like

De Cartier mag er zeker zijn, maar de Montblanc super!

1 like

:joy::joy::joy:

1 like

Cartier want dat merk is aan!

1 like

Doen! Volgens mij zwerft er geen op HF rond momenteel

1 like

Eigenlijk stiekem nog best wel een moeilijke keuze.

Wat kost zo’n Montblanc in Roermond eigenlijk?

1 like