NA: last but not least (2020): Cartier

Zo, we zijn er klaar mee voor 2020! Vier NA’s in evenveel weken. Tegelijk ook de enige horloge-aankopen dit jaar. Achteraf gezien misschien teveel op korte tijd… maar het is nu zo.

Mijn eerste echt top horloge was de Pelagos, die heb ik intussen al ruim 3 jaar en draag ze nog vaak met veel plezier. Je krijgt echt héél veel horloge voor je geld. Het laatste half jaar ofzo, zat het idee van een echt dress watch in mijn hoofd. Ik had het echter moeilijk om de waarde te herkennen in zo’n klein, dun, eenvoudig horloge… het koste wat tijd om me daar over te zetten. Bovendien wist ik echt helemaal niet waar eerst te kijken, zoals je in deze topic kan lezen.

Na vele vele vele uren lezen, youtube kijken, jullie suggesties en meerdere bezoekjes aan dealers. Kwam ik uit op twee horloges, beiden typische dress watches maar een zeer verschillende stijl. Ik heb dan nog even geprobeerd om met jullie hulp een keuze te maken. Maar dat lukte echt niet, ik vond ze allebei prachtig, na ze beiden meerdere keren te hebben gepast wist ik dat ze allebei zouden komen.

Na enkele aangename bezoekjes aan de AD, heb ik deze dan ook aangekocht en ben ik ze net voor kerst nog gaan halen.

Hier enkele eigen plaatjes…

Specs

  • pillow-case kast (39mm), bezel gepolierd, zijkanten geborsteld
  • wijzerplaat licht zilver (bijna wit, moeilijk te fotograferen) met zeer lichte sunburst
  • geblauwde wijzers
  • manueel

Nog eentje van het internet geplukt

84 likes

Mooi, stijlvol en gedistingeerd!

1 like

Heel cool! En een horloge wat je niet zo vaak ziet, gefeliciteerd!

1 like

Oeh, die is wel gaaf zeg. :ok_hand:

2 likes

Heb ik ook al vaker naar gekeken. Leuke cartier, en een keer geen tank :slight_smile:

1 like

Ook zonder roze bandje :wink: ?

1 like

een zeer aangenaam model :ok_hand:
een prachtige dress watch :clap:
geniet ervan :smiley:

1 like

Hij is mooi​:+1::+1::+1::+1:

1 like

Bijzondere kast. Gefeliciteerd!..wederom😂

Als je genoeg hebt van de geldboom, mag ik die dan op komen halen?

1 like

mooi dingetje zeg! Knaller van een afsluiting. Enjoy

1 like

Haha, ja ook wel. :+1:

1 like

Erg mooi deze Cartier!

1 like

Hij is helaas helemaal kaal geplukt :joy:

Bedankt voor alle reacties/likes! Ben er héél blij mee. Is typische cartier design maar toch ook anders. Ondanks het bescheiden formaat en dikte vult het toch voldoende de pols, zonder te groot te zijn. Ze hebben het hier echt goed gedaan… kan volgens mij een nieuwe klassieker worden.

1 like

Veel plezier ervan. Je loopt met iets bijzonders rond👌

1 like

Wauw, wat een mooie! Nooit eerder gezien, gaaf zeg. Gefeliciteerd met de aanschaf, hier kun je nog lang van genieten zou ik denken. Veel plezier er van. :clap:

1 like

Sjieke verschijning! Geniet er van :ok_hand:

1 like

Heel mooi! Veel plezier ermee :smiley:

1 like

Mooi zo’n Drive, veel plezier ermee!

1 like

Heel mooi, stijlvol en onderscheid zich direct van de “mainstream” modellen.

1 like

Mooie aanwinst, geniet ervan!

1 like