Casio Only. (Non G-Shock)

5 likes

Toch maar de A1000a 7EF besteld.
Iets groter dan verwacht maar wel netjes, met die gebrushte stalen kast.

10 likes

Casio’s zijn niet overdreven groot dus niet erg toch? Staal is top! Ik ben Casio fan maar met plastic kastjes heb ik niks.

1 like

Deze is 38mm, de 168 waar ik zo van hou is 2mm kleiner. Al is deze dan weer wat minder dik.

Op een slanke pols valt die 2 MM toch wel op - misschien kwestie van wennen?

Ik had echter ook wel een beetje een probleem met die chrome-shine op de resin case. Dan is dit wel aanzienlijk mooier. Bezel en lugs netjes horizontaal gebrusht, knap hoor!

2 likes

Goedenavond! Mag deze :arrow_down: hier ook?
Wel Casio, geen G-Shock :ok_hand:

Fijne avond!

11 likes

Wow. Waar heb je die opgeduikeld?

Via eBay besteld uit Japan. (Ging verrassend goed).

1 like

8 likes
1 like

Bijna NA…
Nog even en ik mag ook weer meedoen in dit draadje.
Incoming:

(foto van www)

10 likes

Wow! Welk type en waar gekocht? Die is mooi. Is de kast van staal of van plastic? :question:

2 likes

https://www.casio.com/intl/watches/casio/product.MTP-B195D-1AV/

Niet in Nederland te koop. Via Marktplaats weten te vinden.

3 likes

4 likes

M’n Duro. Bandje op maat gemaakt. Lekker losjes.

Ik ben bang dat hier mijn verzamelwoede stopt. Het is klaar. Beter dan dit wordt het niet. Er is nog een Trans Continents onderweg maar dat is het dan ook. Ik zie niet dat een Oris, Omega, Tudor, of R****x mij nog meer draagplezier gaan geven dan deze MDV-106 Pepsi. Ja het is quartz. Ja het is een Casio. Ik heb nu in minder dan een jaar bijna 40 horloges gekocht. Eerst veel digitale Casio’s. Daarna analoge Casio’s. Handopwinders uit communistisch Rusland en kapitalistisch China. Automaten. Voor in m’n winder. Horloges op zonne energie en op signalen van atoomklokken.
Maar nu, nu heb ik een Duro. Gekocht in Japan voor een paar tientjes. Ik denk dat ik nu klaar ben. Meer lol uit een horloge halen is onmogelijk. Hij loopt natuurlijk perfect op tijd en zal elke 4-5 jaar een nieuwe batterij nodig hebben. Maar verder een compleet zorgeloos horloge. Geen onderhoud nodig. In het aller aller ergste geval raak ik hem kwijt of gaat hij kapot. So what? Dan koop ik een andere. Geen gedoe met verzekering of wat dan ook.
Dit is hem: my daily driver totdat de dikke dame zingt. Beter wordt het niet.

8 likes

Die gedachte heb ik ook regelmatig gehad bij een nieuw horloge…:thinking::wink:

Ik ben het volledig met je eens dat je voor dit geld weinig beters en mooiers koopt.
Maar

is natuurlijk wel van een andere klasse al kost dat wel een veelvoud van een Duro en haal je niet die prijs/kwaliteit verhouding.

Maar ik begrijp je enthousiasme heel goed, ik heb mijn Duro nu 4 jaar en ik word er nog steeds heel blij van als ik 'm om heb.

Die band staat 'm heel goed.

Maar wat zei je laatst nu ook alweer?
:point_down:t2:

:grin:

4 likes

Ik ben benieuwd hoe jouw collectie er over een jaar uitziet :+1: :rofl:.

2 likes

Horloge dat mijn vader in 1980 nieuw kocht.

En sinds gisteren weer helemaal in orde. Lees hier het verhaal:
Mijn kennismaking met Ebel, de Casio die uit de dood herrees en een nieuwe look voor een Heuer - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

5 likes

Ik vind dit zo’n onwijs gave Casio! En wat een mooi verhaal erbij…

1 like

:blush: :pray: :+1:

2 likes