Bij twijfel altijd even dit Forum raadplegen er zijn genoeg kenners hier, die je een snel antwoord kunnen geven en ook Catawiki op de hoogte brengen van een Namaak horloge dat op hun veiling staat.
ps is in het verleden al gebeurt en keurig door Catawiki zijn de kavels verwijderd
Geen idee hoe dit gaat met internetaankopen en aankopen in Nederland.
In BelgiĆ« kan je voor zoān zaken naar de rechtbank stappen en de verkoop teniet laten doen.
Is volledig afgetimmerd door CW
Maar ik denk wel dat koper zich ergens kan beroepen, zover ik weet is het bij wet verboden Namaak aan te bieden
Misschien dat @JTrapman nog wat voor je kan betekenen. Volgens de website van Catawiki werkt hij er nog steedsā¦
ja zag het net ook, helaasā¦
Klantenservice bellen, is snelste en beste weg
ik weet niet hoe het hier zit inderdaad, maar als ik het zou zijn zou ik aangifte gaan doen als het horloge werkelijk een vervalsing blijkt te zijnā¦
Yep
dit is niet een enkelvoudige internetaankoop, maar waarschijnlijk een internetaankoop tussen 2 particulieren waar een derde partij is gebruikt om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Voor deze dienst mag deze derde partij een beloning vragen en zijn eerst de algemene voorwaarden van toepassing. Let wel!! Het staat nog helemaal niet vast of het horloge daadwerkelijk fake is! Alleen de aankopende partij claimt dit!
Zou ik zeker doen, als koper ga je uit van de expertise van een veilingsite. Het feit dat ze zich schuldig maken aan de (mede)verkoop van vervalsingen, zonder dit duidelijk te vermelden, geeft je als koper een vals gevoel van veiligheid gegevenā¦
Eigenlijk vind ik dit persoonlijk een serieuze blaam!
wat is de link naar het kavel?
wie was de veilingsmeester?
staat er in de catawiki voorwaarden dat ze verkeerde omschrijvingen kunnen plaatsen en dat de koper daar dan de gevolgen voor moet dragen ?
3.3. Verkopers bieden Kavels op het Online Platform aan en Gebruikers nemen
deze Kavels rechtstreeks van Verkopers af. Catawiki speelt hierbij
uitsluitend een faciliterende en ondersteunende rol door het aanbieden van
een Online Platform en aanvullende diensten. Catawiki kan geen controle
uitoefenen op de kwaliteit, de veiligheid, de rechtmatigheid of juistheid van
de aangeboden Kavels, de bevoegdheid van Verkopers om Kavels te
verkopen en de bevoegdheid of mogelijkheid van Kopers om Kavels te
kopen.
Dan maken ze er zich heel heel makkelijk vanaf⦠Voor mij nooit Catawiki dusā¦
ja⦠ik wilde mijn overbodige vraag al verwijderen
heel simpel jah, voor mij ook nooit meer!
lol
Je was ook de enigste bieder vanaf 60 euro , zou al een belleke moeten gaan rinkelen
en verkoper woont in Spanje, nou succes
Nogmaals Klantendienst bellen !!!
maar ik vrees @Pascalfa dat je toch aan het kortste eind gaat trekken ⦠hoe jammer en onlogisch ik dit ook vind!