Centennials only

Ja en dat heb ik geeneens zelf gedaan dit keer!

2 likes

Horloge is legitiem hoor. Komt uit 1932 of 1933, schat ik. Het fabrieksbestand met gegevens over vooroorlogse Mido’s is bij een brand verloren gegaan.

4 likes

Eerste tussenstand. Wijzer iets rechtgebogen, kast en buitenrand wijzerplaat schoner gemaakt en glaasje kort gepolijst.

Beurtje en palradschroef - dan ga ik hem gewoon dragen.

9 likes

Art décootje mag hier ook :wink:

9 likes

Geinig! Mogen wel wat nieuwe glimmertjes bij in. :blush:

4 likes

En dit vind ik eigenlijk ook wel een gevalletje voor 'n Centennial topic :smirk:

9 likes

Een honderdjarige die enkele kronen mist :grin:

3 likes

12 likes

Nieuwe aanwinsten? Allebei gaaf, maar die Laco is fraai zeg.

Denk je dat het echt NOS is? Met die moderne band (Prijs in Euro) krijg ik altijd argwaan, met die labeltjes eraan. Lekker dragen! :+1:t3::+1:t3:

2 likes

Enkel nieuw bandje

11 likes

Schitterende staat!

2 likes

12 likes

Ik zag ooit een uurwerkje dat hier heel erg veel op leek. Ik kan het niet terugvinden, maar het was, geloof ik, een behoorlijk zeldzame S.F.H. (SoFranHor, Société FRANçaise d’HORlogerie).

3 likes

1940

1939

1938

1937

2de helft jaren 20 als ik het me goed herinner

maar zo op de foto s te zien moeten we eens dringend afstoffen :rofl: :rofl: :rofl:

12 likes

Ach, wat is nou 14 dagen op 100 jaar…:yum:
Maar toch - met al die pronkstukken die hier al voorbij kwamen verdient dit topic wel wat meer bezoekers en dus ook meer nieuwe aanvoer van “Centennial” !!!
Even wat graven en daar vond ik nog wat in de oude doos :sunglasses:

12 likes

Weer eentje erbij, 33 mm Tissot uit waarschijnlijk rond 1912. Binnenin een 13 ligne pin set uurwerk, vermoedelijk fhf.

13 likes

Mooi!

1 like

Dank je, mooi exemplaar inderdaad, blij mee.

Wel uiteraard wat issues die ik nog een keer fiksen moet; scharnier van het achterdeksel is gebroken en de minutenwijzer is van het verkeerde type.

2 likes

Niello Art deco mag hier ook :wink:

9 likes

M’n recentste aanwinst, 10,5 ligne zilveren Tissot uit midden jaren 1920.
Urenwijzer en glaasje vervangen. Nu het uurwerk nog een keer service want hij loopt slecht.

10 likes