Ja en dat heb ik geeneens zelf gedaan dit keer!
Horloge is legitiem hoor. Komt uit 1932 of 1933, schat ik. Het fabrieksbestand met gegevens over vooroorlogse Mido’s is bij een brand verloren gegaan.
Eerste tussenstand. Wijzer iets rechtgebogen, kast en buitenrand wijzerplaat schoner gemaakt en glaasje kort gepolijst.
Beurtje en palradschroef - dan ga ik hem gewoon dragen.
Geinig! Mogen wel wat nieuwe glimmertjes bij in. ![]()
Een honderdjarige die enkele kronen mist ![]()
Nieuwe aanwinsten? Allebei gaaf, maar die Laco is fraai zeg.
Denk je dat het echt NOS is? Met die moderne band (Prijs in Euro) krijg ik altijd argwaan, met die labeltjes eraan. Lekker dragen! ![]()
![]()
Schitterende staat!
Ik zag ooit een uurwerkje dat hier heel erg veel op leek. Ik kan het niet terugvinden, maar het was, geloof ik, een behoorlijk zeldzame S.F.H. (SoFranHor, Société FRANçaise d’HORlogerie).
1940
1939
1938
1937
2de helft jaren 20 als ik het me goed herinner
maar zo op de foto s te zien moeten we eens dringend afstoffen
![]()
Ach, wat is nou 14 dagen op 100 jaar…![]()
Maar toch - met al die pronkstukken die hier al voorbij kwamen verdient dit topic wel wat meer bezoekers en dus ook meer nieuwe aanvoer van “Centennial” !!!
Even wat graven en daar vond ik nog wat in de oude doos ![]()
Weer eentje erbij, 33 mm Tissot uit waarschijnlijk rond 1912. Binnenin een 13 ligne pin set uurwerk, vermoedelijk fhf.
Mooi!
Dank je, mooi exemplaar inderdaad, blij mee.
Wel uiteraard wat issues die ik nog een keer fiksen moet; scharnier van het achterdeksel is gebroken en de minutenwijzer is van het verkeerde type.