Yup…veel te veel als je mij vraagt…
Goed…waar heb ik ook alweer de popcorn gelaten…
Yup…veel te veel als je mij vraagt…
Goed…waar heb ik ook alweer de popcorn gelaten…
Je vroeg naar een onderbouwing en die heb ik je gegeven.
Jammer, maar was het proberen waard je kunt altijd nog Google raadplegen.
Klopt, zou niet weten waarom dat een vreemde associatie is.
Ik heb niet direct een behoefte om merken in dit segment te vergelijken.
Enkel jij vroeg me waarom ik het meer een modemerk vind. Dat heb ik je proberen uit te leggen inclusief dat ik het een erg mooi merk vind.
Je zegt eerder “daarbij maak ik de vergelijking binnen dit segment”. Maar goed, samenvattend; je vind Chopard een mooi mode merk
Snap ik nog steeds dat hele belevingsverhaal niet maar dat moet je me ooit nog maar eens uitleggen…
Zo te zien heeft dat maar bar weinig zin.
Dat laat ik dan liever aan Google over; “merkbeleving”
Je kunt nu eenmaal niet alles kapot analyseren. Doen er wel meer hier, eindeloos cijfers, historische gegevens en definities neerpennen. Sommige dingen zijn meer een gevoel. Zo heb ik ‘gevoel’ bij een in-house uurwerk. Kun je ook niet echt verdedigen met al te veel logica, maar toch.
Ik voel bij een merk als Chopard ook iets anders dan bij bijvoorbeeld Zenith. Geen idee of ze minder historie hebben, minder technische innovaties hebben laten zien of wat dan ook. Gewoon ‘beleving’ (wat een rotwoord is dat trouwens).
Daar sluit ik me helemaal bij aan
Dan krijg ik heel veel marketing geneuzel voor mijn kiezen , ik was nu juist benieuwd naar wat jij verstaat onder merkbeleving.
Zoals gezegd; ik beleef helemaal niets. Ik vind een horloge mooi of niet en het maakt mij dan niet uit door welk merk het gemaakt wordt. In elk geval zou ik mijn keuze niet laten bepalen door een merk omdat ik daar een bepaald “gevoel” bij zou krijgen.
Wat ik ook regelmatig lees dat mensen geen “klik” met een horloge krijgen; ook een aparte kreet trouwens. Maar men heeft het horloge wel gekocht. Was die klik er toen wel en is ie verdwenen? Hoop je op een “klik”? Waarom koop je zonder “klik”? Vragen, vragen Mischien iets voor een ander draadje.
Misschien benader ik het allemaal veel te nuchter en moet ik het maar gaan beleven
helaas, bij beide laatste voorbeelden geen klik
En hoe ‘beleef’ je dat dan?
nou ja… eigenlijk niks…
The sound of silence
oeffff… die is wel heul heul mooi !
maar weer zo anders dan de rest.
Ook erg mooi idd.
Mee eens
Opgetogen i.p.v. ingetogen !
Misschien moeten wij wat uit de klei en minder calvinistisch en meer chopard.
Chopard is meer een juweliersmerk (net zoals Cartier dat is), een merk waarbij de esthetiek en de afwerking als sieraad (vaak met edelmetaal en edelstenen) de boventoon voert. Zo’n merk is traditioneel ook sterk gericht op sieraden zoals kettingen en ringen en daarmee op de vrouwelijke helft van de wereldbevolking. Ik denk dat veel mensen (lees mannen) er daarom toch een lichte afkeer voor hebben.
De laatste tijd ben ik wat meer geïnteresseerd in Van Cleef & Arpels, misschien wel een van de beste juweliers ooit. Die maken ook horloges maar daarbij is het uurwerk altijd van ondergeschikte rol aan de sieraad functie.