Chopard only

daarna nog eens omdraaien en kijken naar een van de meest fantastische wijzerplaten.

3 likes

Nee, heb de chopard nog maar de Patek helaas verkocht. De Patek draagt een stuk fijner omdat hij half zo dik is. De rotor van de chopard is echt mega duf.

Het is gewoon jammer dat je voor een list van 13.100 niet een beetje gepimpt uurwerk krijgt.

En de wijzerplaat, de een is een klassieker en de ander slechts een klassieker in spe :grin:

3 likes

Nee dat is waar maar je krijgt tenminste een zichtbodem. Daar moet je bij sommige merken met een hogere listprijs niet mee aankomen :wink:

Ik heb helaas nooit een Nautilus mogen hebben maar zijn die zoveel platter dan? Ik zag iets van 8,3 mm tov de 9,7 mm van de Chopard? De Chopard is een van de platste horloges die ik heb 🫣

1 like

Ik wil ook een Chopard.

1 like

Ze dragen veel platter ja. De kast is ook minder zwaar en was wat beter om de pols gebogen

Om het af te leren! Neen, ik ga ‘m niet omdraaien……

14 likes

Mooi is hij toch… blij dat ik deze heb gekozen en geen Nautilus…:wink:

15 likes

Hier ook (weer) vandaag!

12 likes

Ik heb deze eigenlijk nooit hier voorbij zien komen, Staat hoog op mijn lijstje…

8 likes

Zeker mooi! Hele fraaie plaat ook.

1 like

Die :yawning_face:Nautilus en :star_struck: AE in dezelfde zin: :face_vomiting:

Mijn mening he , zie alleen maar saaiheid en design moeheid omdat het moest toen.

1 like

:eagle::mountain:

15 likes

7 likes

De enige tankwijzee die in de loop van de dag steeds oploopt.

12 likes

Prachtig… deze is 39mm? Hoe draagt deze? Lijkt op foto’s iets groter of is dit optisch bedrog

Optisch bedrog. Ik heb een vrij kleine pols: 17 tot 17,25 cm. waarop L2L max. 48 mm. mag zijn om het comfortabel en “niet te groot” te houden. Diameter is officieel dacht ik 38 mm… Het is in ieder geval de kleinere uitvoering, dus niet de 42 mm.

1 like

L2L is 46mm en slechts 11,5mm dik. Diameter is idd 39mm

1 like

9 likes

Heel veel adelaars en duizend-kilometer-vreters, maar wat vinden we van deze (mogelijke NA voor mij)?

Ja, ik vind hem zelf wel erg tof maar zou alsnog graag gewoon eens jullie meningen horen.

Het enige wat ik er ietwat storend aan vind, is het feit dat er op zo’n hoogwaardig kaliber geen hacking is ingebouwd…

1 like

Ik vind de wijzerplaat niet heel mooi met al die strepen. Ook de korte centrale secondenwijzer zou mij storen.
Wat uurwerk betreft zie ik liever een zogenaamde “free sprung” versie van de balans. Dat hoort eigenlijk wel bij een caliber als dit. Geen backing zou mij niet heel erg storen. Dat punt hoor ik wel vaker, maar als het er niet op zit ga je dat echt niet missen hoor.