Zijn de standen van alle planeten afgeleid van de datum op onze planeet? Ik zag dit horloge in een ander topic langskomen en daarbij bekruipt mij de vraag: hoe zet je die planeten weer gelijk als je een keer tijdens je vakantie alleen je duiker mee hebt gedragen?
Prachtig horloge overigens, maar zal vermoedelijk altijd buiten mijn budget blijven
Dit is wel een horloge waarbij ik een watchwinder snap, ja Is er ook een manier om handmatig dingen goed te zetten, of moet je dan terug naar de makers? Mooi stuk mechaniek, in ieder geval.
Is het dubieus of subjectief? Het is natuurlijk maar hoe men naar iets kijkt. Is een volledig zelf gemaakt uurwerk alleen manufacture? Ja, naar de letter van de regel misschien wel. Uiteindelijk draait het hier vooral om de astronomische modules die het speciaal maken. Ik waardeer de oudere ETA met Benzinger uurwerken ook veel meer dan de nieuwe, dus het blijft toch voor velen iets subjectiefs.
Ik denk dat dat voor iedereen anders is. Maar goed, ik begon met dubieus
Ik vind een manufacture zeker niet heilig. Ook helemaal eens met je waardering voor ETA. Maar ik vind het wel fijn als een merk er transparant over is en open deelt wat het wel en niet doet. Gezien de ophef hadden meer dat van CvdK verwacht denk ik.
Eens. Er worden nu simpelweg leugentjes verkocht. Dat kun je proberen te nuanceren door semantisch te doen over ‘manufacture’ en ‘in-house’, of door de waarde van in-house te betwijfelen, maar de feiten zijn duidelijk.
Hadden ze open kaart gespeeld, had ik de horloges/het merk een stuk meer gewaardeerd.
Ik snap wel wat jij bedoeld hoor! Het horloge wordt er niet meer of minder door wanneer het een manufacture is (in ieder geval in mijn ogen). Maar wel gewoon even eerlijk zeggen