heeft een horloge collectie van € 275 miljoen, bestaande uit 600 horloges; een deel daarvan, 140 stuks, wordt op de Christie’s veiling zondag a.s geveild.
(Bron:
)
Belangrijker zijn de 140 horloges en de verwachte opbrengst prijzen
Zag alweer een tijd geleden die video met hem op Hodinkee. Daar werd ik toch een beetje treurig van. Veel ongedragen horloges, die hij puur leek te hebben omdat Patek Philippe hem weer een ‘one of a kind’ (de ‘OAK’ uit de veilingnaam) had aangeboden. Hij had het over ‘better than NOS’ etc.
Extreem veel horloges gekocht met extreem veel poen - maar de passie droop er niet van af. Ik vond het echt een beetje zielig.
Ik geniet liever van mijn eigen horloges die ik wel kan betalen. En ook geniet ik van horloges van mede HF leden omdat ik weet dat ze die als liefhebber dragen.
Zie je vaker met omhoog gevallen mensen. Kopen van alles en nog wat omdat het kan, niet omdat het ze iets doet.
'"
THE BUYER’S PREMIUM, TAXES
1 • THE BUYER’S PREMIUM
In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer’s premium on the
hammer price of each lot sold. On all lots we charge 26% of the hammer price up to and including
HK$7,500,000, 21% on that part of the hammer price over HK$7,500,000 and up to and including
HK$50,000,000, and 15% of that part of the hammer price above HK$50,000,000.
2 • TAXES
The successful bidder is responsible for any applicable tax including any VAT, sales or compensating
use tax or equivalent tax wherever such taxes may arise on the hammer price and the buyer’s
premium. It is the buyer’s responsibility to ascertain and pay all taxes due. In all circumstances Hong
Kong law takes precedence. Christie’s recommends you obtain your own independent tax advice.