Nieuwe aanwinsten in het afgelopen jaar. Hoezo verzamelwoede?

Er zijn nog een paar vakjes over.

2 likes

Gezellg, maken we er een feestje van, vindt Mw. Lexaf ook wel aadig, kunnen de eega’s het samen over iets anders als horloges hebben… :rofl:

Dit jaar… het zijn er dus ook wel eens meer geweest? Rare jongens die horlogeverzamelaars…

:face_with_raised_eyebrow: :thinking:

3 likes

Nee volgens mij heb ik het nog niet eerder zo bont gemaakt, dacht dat m’n maximum in een kalenderjaar zo rond de 20 lag :grimacing: :blush:

3 likes

Stelletje hoarders :stuck_out_tongue:

Ik snap sowieso zelf niet waarom je zoveel horloges zou willen hebben. Selecteer zelf liever een stel favorieten dan dat ik er gewoon heel veel heb.

2 likes

image

1 like

Ach, mijn vader verzamelde (bij leven) postzegels. inmiddels zo’n 40 jaar na zijn overlijden zit de familie nog steeds met zo’n twee en een halve meter albums en mappen vol met die dingen. Heb je enig idee hoeveel dat er zijn?
Hij had er zelf overigens wel een grooot deel van zijn leven plezier van. En daar ging en gaat het toch om? Ik heb ook wel een beetje medelijden met mijn dochter. Wat moet zij straks, als ik er (onvermijdelijk) niet meer ben? Moet ik het toch eens met haar over hebben.
Misschien zo iets? :thinking: >>>

Maar ja, die van mij zijn niet zoveel waard.
:scream: :sob:

8 likes

Ja, mijn ouders verzamelen niet, maar ik zou bij leven liever een plan maken hoe er met respect afscheid van te nemen.

Kan me voorstellen dat je een lijst maakt met wat dierbare postzegels of delen van de verzameling en de rest weggeeft of wegdoet.

2 likes

Mijn hemel, lex. :flushed:

2 likes

Precies dat dus @Ruud.

1 like

en het jaar is nog niet voorbij… :grimacing:

1 like

Klopt, er zijn er op dit moment nog twee ‘incoming’.

3 likes

Dus nog ff snel dumpen in t blauw voor je 24 advertenties per jaar reset :stuck_out_tongue: ?

2 likes

Way to go! :grinning:

1 like

Nou moet ik er wel eerlijk bij vertellen dat ik zo halverwege dit jaar op het internet een partij van zo’n 50 horloges heb gekocht, waarvan ik dacht dat het hoofdzakelijk ‘parts & repair’ meuk zou zijn.

Bleken er uiteindelijk toch ruim 30 ervan weet tot leven te brengen… Deels door te combineren met onderdelen en met de rest van wat er overbleef waren een paar andere horlogeknutselaars weer blij.

30 aanwinsten tegelijk. Dat doe ik normaal ook niet. En ik heb ook nog twee van de 4 Rikketiks overgeslagen.
Goed he?
Eigenlijk valt het best mee.

3563ba401394c55fff0a430f3ce1f3cc

14 likes

Het is uiteraard een vorm van verzamelwoede :blush:
Maar ik koop geen dingen dubbel; als een horloge te veel overlap heeft met iets wat ik al heb komt het er niet. En verder koop ik ook geen dingen die ik niet mooi vind. Dus die 130 Tissot’s die ik heb liggen zijn m’n 130 favorieten :innocent:
Heel af en toe verkoop ik ook een exemplaar omdat ik die bij nader inzien te veel overlap vind hebben, of gewoon op uitgekeken ben :sunglasses:

6 likes

Knap! Of dapper?

1 like

Is ook niet m’n sterkste punt. Maar er is ook wel een financiële drijfveer. Tissot is gelukkig niet het duurste merk, ook vintage niet, maar als je in een jaar 25 Tissots koopt heb je het toch niet meer helemaal over kleingeld :grimacing:

2 likes

Ik ben nu 18 maanden bezig. Ik zit nu op 150 :woozy_face:
En nog 5 onderweg ( eigenlijk 6)

12 likes

Herkenbaar! Ik probeer ook diversiteit in de verzameling te hebben.

WAUW. Dat is een flinke groei.

Whoppies. 60 plus… dat is het aantal Gruen horloges wat ik tot nu toe in mijn hele (beetje dramatisch aanzetten) leven verzameld heb. :sweat_smile: Zie wel een stijgende lijn. 12 dit jaar, ai.

6 likes

Oh jeee… ik durf niet te typen… maar er moeten er wel een paar de deur uit, maar inmiddels kleeft er aan elk horloge wel een ‘reparatieverhaal’ …
Kan ik zo slecht afstand van doen…

Mooie manier om ze te rangschikken @lexaf !

5 likes