Ik vind de glacier blue wel leuk.
Ga ik eens probrren
Thx
Ik vind de glacier blue wel leuk.
Ga ik eens probrren
Thx
Nu ik de consort bracelet zoân 2 maanden in bezit heb en zeer regelmatig draag op de Sealander C63 GMT zag ik van het weekend tot mijn verbazing dat ook bij mij er een aantal schroeven uitstaken.
In eerste instantie had ik niet verwacht dat het mij zou overkomen omdat ik een rustige levensstijl heb .
Ik moet zeggen dat ook ik wel onaangenaam verrast ben. Heb de schroeven wel opnieuw aangedraaid maar het geeft me toch een âonveiligâ gevoel dat ik het in de gaten moet houden.
Is een bekend fenomeen, dat de linkerhand niet weet wat de rechter doet
Ik heb er geen last van gehad maar krijg de Consort bracelet niet goed op maat. Goed aan het begin van de dag en te strak op einde dag, de schakels zijn te groot om dit probleem op te lossen.
Ik heb op de allerlaatste dag mogelijk de band geretourneerd naar CW en wacht nu op de normale Bader bracelet die hopelijk een stuk meer comfortabel is aan de telefoon met de klantenservice kreeg ik de indruk dat ik niet de eerste persoon was die de consort terug heeft gestuurd. Ben het overigens het met je eens dat de schroeven bij een band als deze niet los mogen komen!!
Is niet te voorkomen als je pin en schroef uit 1 deel maakt. Ofwel gebruik je zoals Omega een losse pin en aparte schroef ofwel moet je de schroef/pin combinatie vastzetten met wat loctite. Er komt immers altijd wat rotatiekracht terecht op de pin en in dit geval dus ook het schroefje als de schakels van de band bewegen. Alle banden met een pin/schroef in 1 stuk hebben hier potentieel last van.
Hier snap ik niets van. Kun je dat verduidelijken?
Overigens lijkt mij dat alles wat je met een schroef vastzet, een potentieel risico op lostrillen heeft zonder extra borgmaatregelen (zoals loctite).
Het gaat hem niet zozeer om het trillen, maar over de rotatiekrachten.
Bij de meeste horloges die geschroefde schakels hebben, bestaat de pin die de schakels samenhoudt uit 1 deel: een lange pin met schroefdraad op het einde en een gleuf voor de schroevendraaier op het andere einde. Je duwt de pin doorheen de schakels en schroeft hem vast. Nadeel hiervan is dat wanneer de ene schakel ten opzichte van de andere beweegt, deze bewegingen de boel weer kunnen loswerken. Dit is zo omdat de pin die de schakels samenhoudt ook het schroefdraad bevat waarmee alles vastgezet is. De rotatiekrachten proberen dus de schroefdraad weer los te draaien. Combineer dit met het feit dat vele mensen schrik hebben om de boel stuk te maken met zulke kleine schroefjes en daardoor alles niet vast genoeg zetten, en je hebt een gevaarlijke combinatie. Ook het feit dat maar weinig mensen een schroevendraaier hebben die echt geschikt is voor dit type schroeven helpt niet. Je heb eigenlijk echt een specifieke puntvorm nodig hiervoor.
Andere merken waaronder Omega hebben schakels die maar aan 1 zijde een opening hebben. In die opening schuif je eerst de losse pin die de schakels samenhoudt. Daarna dicht je het gat af met een los schroefje. Wanneer de schakels hier ten opzichte van elkaar bewegen komen er dus rotatiekrachten op die pin, maar omdat de pin los is van het schroefje worden die krachten in dit geval niet doorgegeven aan het schroefje.
En toch blijft iedereen geschroefde schakels een upgrade vinden tegenover het pin en collar systeem. Ik begrijp dat nooit zo goed.
Goud?
CEO Mike France sprak enkele maanden geleden over een heel speciale release in oktober.
Niet uitgesloten, maar als je op de link in de mail klikte kwam je op de site bij bronzen horloges terecht
Je beland op de homepage, die toevalligerwijs begint met bronzen horloges, toch?
Je hebt gelijk, het is gewoon de homepage
Nope⊠niet geslaagd⊠Hele drukke rand nu en niets ter balans in het midden. Bovendien 1:1 kopie van Tissot PRX met rose bezel.
Foei Mike France, dat had beter gekunt.
Lucky guess
Ik vind het wel iets hebben. Het logo mocht van mij iets subtieler. Altijd cool als een merk met nieuwe materialen experimenteert.
Van zowat alle horloges met een geĂŻntegreerde stalen band bestond er vroeger wel een versie met gouden bezel. Mijn Tudor heeft een stalen kast en een gouden bezel. Ik denk niet dat Tissot het idee hiervoor uitgevonden heeft
EDIT: mooi, die Tissot heeft het bezelontwerp van Rolex/Tudor gejat
Hmmm, automatic tekst weg en een secondewijzer erbij was mooier geweest.
Eens, niet zo geslaagd. Bij de gewone twelve vind ik de wijzerplaat te druk, bij deze zijn ze doorgeslagen naar de andere kant, veel te kaal en inderdaad niet in balans met de kast.
De mot ff een fris windje waaien door de design afdeling van CW
Inzet een 10
Creativiteit een magere 6+
Jammer