Chrono24 misgelopen verkoop

Allemaal leuk en aardig, maar verhandelen die handelaren net zoveel horloges als @koekoek?

5 likes

@Laurensb vervelend om te horen man! sterkte, hoop echt dat het goed komt.

Maar toch wel even een eye opener om dure producten te versturen! Dank voor het delen!

Is het nu echt een moeite om zelf even te zoeken naar een service voor particulieren? Zoals parcelparcel.com bijv.

Ik geef een voorbeeld aan doelend op het feit dat er dus beveiligde en goed verzekerde verzenders zijn. Maar nee, zoals het weer op HF betaamd, moet men meteen neuzelen over iets waarover men kan neuzelen. Dat 98% van de rest van mijn bericht nuttige info bevat, daar reppen we niet over.

Zure reacties, maar vooral veel mensen die graag een topic willen kapen met off-topic geneuzel.

Lijkt me heel dom om door enkele scammers een groep van je platform te jagen en je eigen inkomsten te laten afpakken. Bij mij is geld in 2 keer in ieder geval nog nooit terug gestort naar de koper. 1x gebeurde dat nadat ik dat zelf aangaf omdat ik de vergoeding van postnl uitgekeerd had gekregen.

Goede morgen !
De Nederlandse bank heeft ook een heel goed vervoer van waarde volle spullen.
Ik bedoel maar.
Micropaket werk eigenlijk alleen voor juweliers. dus is minder geshikt voor HF lijkt mij.
Maar verder mooie bijdrage en neem een kop koffie en doe gezellig mee.

Valt onder de noemer juwelen. Op postnl staat het misschien wat duidelijker :+1:

A, ik lus geen koffie en B, ik deed gezellig mee totdat het maagzuur bij sommigen weer opbrak.

En wederom geef ik in het bericht waar jij op reageert een tool om op meerdere verzenders te zoeken welke verzekerde en beveiligde zendingen voor particulieren bieden (wel 6 stuks zelfs) en wederom wordt er weer zuur gereageerd en totaal niet gereageerd op mijn on-topic reactie.

Dus jouw tip kan je beter even op jezelf projecteren.

Waarmee moet gezegd worden dat die tool ook niet echt presteert wat ze beloven. Ik heb het even bekeken voor mijn c24 zending van vorige maand, maar ondanks hun claim dat ze “naar meer dan 220+ landen” (sic) sturen, was dit het resultaat:

Dus dan zit je terug bij het zelf uitpluizen. :slight_smile:

Altijd doos in doos in doos. Versturen met DHL en extern verzekeren met secursus. En dan billen op elkaar

5 likes

:slight_smile:

2 likes

Dat lijkt me logisch. De koper heeft geen overeenkomst met het postbedrijf.

Update:

Italiaanse politie is ingelicht.
Italiaanse post en Bpost hebben een onderzoek gestart en gaan na waar het gewicht, mogelijks, verminderd zou zijn.
Indien er beelden zijn, kunnen er misschien nog een dader aanwijzen.
Bpost heeft wel al gegarandeerd dat ik mijn bedrag zal ontvangen inclusief verzending, telefonisch.

Chrono24 heeft een ‘factuur’ gemaakt. Die vond Bpost noodzakelijk, anders wilden ze geen verder onderzoek verrichten.

9 likes

Dit klinkt goed! Nu duimen…

1 like

Dat heb je opgenomen, hoop ik. Geschift hoeveel van die partijen beginnen beweren dat ze “dat nooit gezegd hebben”, tot je de recording laat horen. Werkt mirakels.

Maarreuh… “mijn bedrag”? De max 500 euro die BPost überhaupt ooit dekt dan, of…? :thinking:

1 like

Zo is het, en niet anders. En in het geval van TS zie ik dat niet goed aflopen, omdat hij de verkoper is.

Als je vanuit Nederland verzend kan dat wel kloppen. Maar als je met PostNL Belgie verzend kan je maar tot max 500 euro verzekeren binnen Europa. BPost is nog een grotere ramp.

Nog zacht uitgedrukt :grimacing:

Wel leuk bedacht maar op deze manier is het wel heel overduidelijk dat er iets kostbaars in de doos zit. Er zijn zoveel mensen bezig in de hele keten van de bezorging dat er maar eentje hoeft te denken… kip ik heb je.

1 like

Natuurlijk is het niet waterdicht, maar ik ga ervan uit dat een verkoper het pakketje goed verzekerd verstuurd en niet voor de goedkoopste variant gaat. En volgens mij gaat er met het laatste wel eens iets mis…

1 like

Ik zou gewoon zo’n symbool erop plakken :stuck_out_tongue:

1 like