Chrono24 trusted seller probleempje

Gaat om ongeveer €600, maar dat is niet zo relevant voor wat betreft deze case.

Ik vind zelf 100 euro online al een heel ding, dus benoem ik als een dure aankoop.

Op C24 koop je over het algemeen geen horloge van een paar tientjes dus vind ik mijn aanname niet zo gek.
Maar eerlijk is eerlijk het blijft een aanname.

Ik denk dat je jezelf tekort zou doen als je Italïe uitsluit in je zoekopdracht op C24: al aantal keer gebruik gemaakt van C24 trusted sellers uit Italïe, horloges van rond de 2500 (Pelagos en SuperOcean Heritage: meer dan 1000 voordeel t.o.v. AD), en nooit problemen gehad: nieuw geldt daar uiteraard ook als nieuw, maar ik zou wel eerst de verkoper googelen, erkend juwelier met het liefst een fysieke winkel zou iets meer zekerheid moeten geven,
Ciao ragazzi :wink:

1 like

Ik zou die kleine krasjes her en der eigenlijk wel eens willen zien.
Waar hebben we het over , foto’s graag.

1 like

We hebben het over een nieuw en ongedragen horloge waar geen krasjes op horen te zitten.

Laat zien, iedereen zit in spanning te wachten op die foto’s.

Ik kan niks laten zien want ik ben niet de TS.

Misschien, behalve ik dan :slightly_smiling_face::+1:

1 like

Ik zou daar persoonlijk ook voorzichtig mee zijn, zeker met een verkoper die claimt dat het een nieuw horloge is zonder krasjes.

Dan hier foto’s plaatsen, dat geeft de verkoper potentieel munitie om te zeggen dat je het horloge al op het forum hebt laten zien en mogelijk hebt beschadigd in het proces van fotograferen.

Eerst geld terug, zou ik zeggen…

3 likes

Ik heb de foto’s naar de verkoper en naar chrono24 gestuurd. Ik wacht af tot dit (naar wens of niet naar wens) afgehandeld is, voordat ik deze elders post.

5 likes

Verstandig!

Ben benieuwd naar de afloop en hoe Chrono24 dit afhandelt!!

Als jij hier als koper de dupe van wordt is dat een belangrijke les voor ons allen! :face_with_raised_eyebrow:

Succes!

Liever wat meer uitgeven bij één van de betrouwbare handelaren in Nederland bijvoorbeeld…?

3 likes

Even een tussentijdse update, dit lijkt goed te gaan aflopen. Het horloge is inmiddels terug in Italië. Ik wacht nog even af totdat het financiële gedeelte is afgewikkeld, voordat ik foto’s post. Deze post is even ter waarschuwing, de verkoper heeft het horloge opnieuw te koop aangeboden, zonder de beschrijving inhoudelijk te veranderen. Even opletten met nieuwe Longines horloges uit Italië onder de €650.

6 likes

Wat een boef! :scream: Helemaal top dat je ons in licht omfloerste maar niet mis te verstane bewoordingen waarschuwt! :+1:

Heb je onder de aandacht van Chrono24 gebracht dat dit niet in de haak is? Of wacht je daarmee ook af totdat jouw centen in ieder geval veilig zijn? Dat zou ik wel verstandig vinden. :slight_smile:

1 like

Dit is de prijs van het spel. Lijkt me een wijs besluit.

Horloge wordt zowel op chrono24 als eBay aangeboden, dus ook daar even voorzichtig zijn…

Fijn dat het er alle schijn van heeft dat het goed gaat aflopen, maar wat ik me afvraag. Scheelt het nou echt zoveel €’s op zo’n relatief laag bedrag om daar enig risico voor te lopen? Of is betreffende Longines in NL niet te krijgen?

AD prijzen liggen rond de 1k

Ja maar dan krijg je een nieuwe. :joy:

Is een geintje hè. :wink:

2 likes

Tijd voor wat foto’s.

Zo stond/staat het horloge geadverteerd:

Met deze teksten: