Chronoswiss only

Komt ie weer!
Plaat is erg lastig vast te leggen, doen we het maar in 2 keer.:grinning_face_with_smiling_eyes:

Wie volgt?

12 likes

Had deze vandaag geplaatst in een ander topic. Deel hem hier, simpelweg omdat ik dit horloge prachtig vind. Op mijn wishlist

5 likes

Dit is volgens mij de 42mm, die van mij is 38mm. Heel veel overeenkomsten.

Omdat ik me ook mag scharen onder de bezitters van zo’n prachtig klokje hierbij alvast een plaatje. Ligt momenteel bij de horlogemaker om er een draagbaar exemplaar van te maken.
Ben er in deze staat al erg blij mee.

11 likes

9 likes

Hoi, ik zie dat je nog maar kort lid bent, maar wel in bezit van een prachtig horloge.:star_struck::ok_hand:
Welkom op ons mooie forum en laat je mooie horloge vaak zien hé.:wink:

Afgelopen vrijdag met @mymese een oude bekende opgezocht die bij Chronoswiss werkt. Uiteraard op de plek in Luzern waar het allemaal gebeurt.

Er zit daar een klein team dat werkt aan nieuwe producten, commercie en montage.

Ze hebben daar wat vitrines met stukken uit de historie van het merk.

Verder daar het één en ander kunnen zien en vasthouden. Voor jullie plezier wat plaatjes.

Er wordt druk gewerkt aan het ontwerp van emaillen wijzerplaten die de komende tijd gaan uitkomen. Wat? Dat zullen jullie zien. Ik was onder de indruk.

10 likes

Nog een paar aanvullingen van mijn kant. Natuurlijk even een mooie om de pols. Ik dacht dat ie te groot zou zijn, maar dat viel mee.

En nog even mijn Anordain model 2 naast een andere gelegd. Ik hou van blauw, maar dit is wel heftig.

Het nieuwe ontwerp met emaillen wijzerplaat is overigens erg spectaculair. Ik was net als @vahalis onder de indruk.

5 likes

Prachtig, dank voor het delen van deze informatie.:+1:

Dank.:ok_hand:

Even getwijfeld om het als NA te plaatsen, maar het is geen horloge.

Vandaag in de post deze aardige Chronoswiss armband. Geinspireerd op de onion crown. Kan ik vast wennen mocht er ooit nog een Chronoswiss komen. Na het bezoek vorige week aan Luzern en het vasthouden/passen van de verschillende modellen is er wel een zekere hebberigheid ontstaan. Voorlopig echter nog ver boven budget en ik heb al een prachtige Anordain model 2.

6 likes

Wat mij betreft hoort deze band hier zeker thuis, dank voor het delen.

:heart_eyes: Prachtig. Voelt vast als enorme rijkdom om de pols?

1 like

Is een heel mooi horloge, van een mooi merk.:ok_hand::smiley:

1 like

9 likes

Ik was m kwijt! Maar weer teruggevonden, gelukkig. Te goed verstopt🙈 Eigenlijk moet ie een service, hoewel ie niet eens heel slecht loopt. Maar is al dik 10
Jaar geleden. En een nieuwe, originele band. Al met al 1K kost dat. Maar draag m amper. Twijfel…

10 likes

Amper of eigenlijk nooit?

Mogelijk scenario: je investeert EUR 1000 in het horloge en draagt het daarna nog steeds niet. Verkopen doe je de eerste jaren ook niet, want die investering is net gedaan en verdien je bij verkoop niet terug. Horloge ligt dus een jaar of 5 ongedragen in een la of kluis. Daarna is hij al snel weer aan een volgende beurt toe.

Ergo: dit is hetzelfde als EUR 1000 nu in een la leggen en over 5 jaar zien dat die centjes verdwenen zijn.

Ik zou hem enkel laten servicen als je hem ook gaat dragen. Anders verkopen of terug in de la/kluis.

Een buitengewoon aardig horloge trouwens.

3 likes

Dit is gewoon een eye-opener. Je hebt gelijk. Heb t horloge al 20 jaar. Verkoop m nooit. Echt jaren dag in dag uit gedragen. Maar ja, twijfelde omdat ik m mss wel meer zou dragen als ie helemaal tip top zou zijn. Maar dat zit meer in mn hoofd ook.

Thanks anyway!

2 likes

Echt een heel mooie.:ok_hand:

1 like

@ROOMTU “ Ook in het topic Chronoswiss only plaatsen hé.“

Bij deze wat foto’s van m’n nieuwe aanwinst.
Een Chronoswiss Regulateur CH1223

![af(upload://z3GC8b7xCqlgejsEm3H27YZMXnY.jpeg)

10 likes