Citizen 7875-H04945 - Titanium, monocoque, solar en goud!

Te koop

2 jaar terug aangeschaft in de zoektocht naar een duiker die aan mijn wensenlijstje voldeed. Deze Citizen viel toen op door de monocoque constructie en het compacte formaat gecombineerd met titanium behuizing. Erg comfortabel op de pols door de maat en het materiaal. :ok_hand:

Bij ontvangst bleek het glas beschadigd te zijn, dus deze heb ik vrij snel vervangen voor een origineel stuk mineraal glas. Hierbij is het horloge van de voorzijde open geweest waarbij de witte nylon pakking het heeft begeven. Bij het sluiten van de case is hier een generieke nylon pakking voor gebruikt. Waterdichtheid heb ik daarna niet kunnen testen, hoewel hij regenbuien gewoon heeft overleefd.

De (verplichte) lijst van info is als volgt:

Merk/Model: 7875-H04945
Leeftijd: Sinds ± begin 2024 in mijn bezit als 2e hands aankoop.
Specificaties:
Diameter: 38mm
Dikte: 11mm
Lengte: 45mm
Bandaanzet: 19mm
Band: Geen. Originele endlinks wel aanwezig
Uurwerk: Citizen 7875 “Solar-tech 180”
Glas: Origineel vlak mineraal
Water resistance: 200m - zal in praktijk minder zijn wegens leeftijd en niet originele pakking aan voorzijde van de case.
Conditie: Nette 2e hands staat; gouden accenten zijn van de bezel af gesleten, glas krasvrij. Uurwerk houdt spanning goed vast, loopt op tijd en snelverzet van datum werkt naar behoren. Verder draait bezel vrij met een scherpe klik.
Factuur/Certificaat: Geen
Originele doos/accessoires Head-only met endlinks.
Verzending: Naar keuze koper; DHL, PostNL, UPS of anders.
Prijs: €95,- Excl. bovenstaande verzending
Opmerkingen:
Disclaimer Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Vragen mag altijd! :call_me_hand:

Verwante linkjes:

https://www.watchrepairtalk.com/topic/14769-citizen-gasketseal-question/

Recensies:

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan.

Recente foto’s:

Archief foto’s

Administratieve info:

Dit is advertentie nummer 2 van 2025.

Advertentie 1

5 likes

Maar even een upje voor het geval iemand deze heeft gemist. Het staat een ieder uiteraard vrij om met een prijsvoostel te komen wanneer de vraagprijs te hoog is. Niet geschoten is altijd mis!

1 like