Citizen only deel 3

Ohh… Pssstttt. Om die Attesa te betalen, heb ik twee Citizens te koop staan in 't blauw. De Garrison met titanium band én een nieuwe Hirsch band. En de NY0100 Titanium automatic diver. Beiden voor wèènûg.

Ook nog een square G-Shock maar als ik die niet verkoop, komt de Attesa er tòch wel :wink:

1 like

Psssssst sluik reclame voor een ad. :rofl: :+1:
De NY0100 Titanium is beautiful :heart_eyes:.
I love blue :blue_heart:.
Welk model Attesa is binnenkort incoming?

1 like

Ik ben verzot op de BU0060 van hierboven. Die moonphase vind ik zo mooi minimalistisch. Terwijl de maand en dag iets heel industrieels hebben.
De dial heeft een hele mooie dieptewerking erin zitten naar het schijnt.

Het allerliefste wil ik de silver dial, maar die is alleen met leer te krijgen. Wat geen ramp is maar ik wil liever staal, dus wat zal ik dan opgeven? Daar ben ik nog niet over uit. De zilveren wijzerplaat maakt 'm denk ik iets duurzamer qua modegevoeligheid, omdat de zwarte dial die twee uitgesproken glimmende ringen op 12 en 6 uur heeft. Seiko had ook zo’n model, wat ik destijds mooi vond maar nu ouderwets vind.

Bij Watches111 is alleen de zwarte en de paarse verkrijgbaar. Dat paars is ook cool maar ben bang erop uitgekeken te raken.

Het feit dat de silver dial niet zomaar in euro’s te koop is, maakt 'm extra aantrekkelijk overigens… Ik heb nog even…

Silver dial BU0060-09H zwart leer

Black dial BU0060-68E stalen armband

en hier een plaatje waar je de dieptewerking van de wijzerplaat goed kunt zien:

11 likes

zeer aanlokkend, :star_struck:
ik moet me intomen :sweat_smile:

3 likes

9 likes

20240312-IMG_4093

10 likes

12 likes

Mag je Abel :face_with_monocle:
Maar ik twijfel geen seconde - zijn er meerdere van online :orange_heart: deze mooie bijvoorbeeld:
https://uhrforum.de/threads/manche-nennen-es-sammlung-eine-handvoll-citizens.267610/

En in die periode zijn ook van andere leveranciers lekkere dikke stalen kasten met oranje opgevrolijkte wijzerplaten in omloop gebracht. Niet heel lang, dus heel vaak zal je ze niet tegenkomen - maar ik kocht ze altijd graag :sunglasses:

11 likes

écht?

1 like

Blijft een favoriet.

11 likes

Simpele eco-drive

Geintje natuurlijk

27 likes

De lay-out van deze Attesa lijkt best wel wat op de huidige Campanola serie van Citizen, bijv. deze:

9 likes

Verhip, dat lijkt ook gewoon hetzelfde uurwerk te zijn! Dat moet wel, alles zit op dezelfde plek. Dat maakt dus al versie nummer 4 die quasi hetzelfde doet.

2 likes

Tuurlijk, ontzettend simpel … :sunglasses:
Wat een heerlijke wijzerplaat. WOW!

2 likes

De mijne nog een keer,

12 likes

Erg mooie dial. Breitling vibes een beetje

1 like

Sorry Donald, ik dacht dat ik vrij groot Japan in rode letters zag staan.

Maar dit ziet er zeer legitiem uit hoor. Cal 6000, mid jaren 70.

2 likes

Ook zelfde cal. leuk spul hoor.

1 like

Klopt idd. Ik heb vroeger een Chronomat gehad waar dit horloge wel wat van weg heeft.

Heeft dit type (en de blauwe) altijd de Japanse dag naast de Engelse? Weet je dat toevallig?
Bij advertenties zoals bij Sakura staat de dag steevast op Engels.

1 like