AQ5010-01A
Thanx

Lekkere tip
4,5mm next level ![]()
Prachtig ![]()
Rechts vind ik de mooiste. ![]()
Ik de middelste
De eerste keer crystallized titanium zonder DLC (zoals hieronder) voor Citizen.
Wellicht bekend van de Zelos LE…
Maar ook van Casio.
Ik vind het wel tof op zich, want het lijkt op gegalvaniseerd staal (zoals hieronder te zien) en dat vind ik ook mooi.

Ze maken er ook sieraden van, dan verkopen ze het titanium kant en klaar voor ringenmakers.
Maar stiekem is het idee al heel oud. Er werd al mee geëxperimenteerd in 1973 en het resultaat werd gedeeld in Basel.
Slechts drie jaar na het eerste commerciële titanium horloge ter wereld, de Citizen X8 van 1970.
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr, Omega had wel een titanium prototype in 1969.
De kast was titanium, het buitenste deel aluminium.
““Alaska” was OMEGA’s chosen code-name for everything that involved NASA and was always deemed top-secret. To meet the demands of the extreme temperatures of space, the “Alaska I” prototype had a removable anodized aluminium outer case or “thermal shield” and a pure titanium inner case making it the first wristwatch in the world to be cased in pure titanium. The white dial was added to better reflect the heat of the sun.”
Tot zover deze korte geschiedenisles. ![]()
dito ![]()
en juist ontvangen:
voor nu een tijdje onder het licht leggen alvorens hem te resetten en dan terug af te stellen,
zal iets voor morgen worden ![]()
Zulke mooie en degelijke duiker van Citizen uit de Signature serie zie je maar zelden hier. ![]()
Proficiat en veel draagplezier ermee.