Citizen Tsuyosa met of zonder cyclops ?

Het doel achter zo’n pukkeltje is dat je de datum makkelijker kan aflezen van het bewust kleiner gemaakte datumvenster. Zonder zo’n pukkeltje is de datum totaal niet te lezen.

Ik zeg dus met pukkeltje

2 likes

Ben ik niet helemaal met je eens. IWC Mark XX heeft ook een klein datum venster, maar perfect afleesbaar. Esthetisch gezien vind ik zonder mooier ogen bij een simpel design. Mocht ik oud worden en mijn ogen me in de steek laten, dan zet ik wel een brilletje op :nerd_face:

2 likes

Ook het pukkeltje van deze eraf gehaald, prima leesbaar!

7 likes

Van puber met pukkeltje naar echte kerel :beers:

1 like

Ik heb een Bulova (Super Seville) met zo’n pukkeltje. Ik vind het niks maar ik durf hem er niet af te halen. Iemand suggesties of / hoe dat zonder schade kan?

1 like

Met natuurlijk. Cyclops zit er niet voor niets: het datumvenster is zonder vergroting veel te klein en niet meer in verhouding. Dus…groetjes van de camping

5 likes

Voorzichtig met dat butaan…:muscle:

2 likes

Dan doet de sea-dweller bij jou ook niet mee zo te horen :stuck_out_tongue:

De cyclops hoort naar mijn mening ook op de sub date hoor. Ik vind het een beetje model specifiek of ik de cyclops wel of niet prefereer.

1 like

Wacht maar tot je rond de 60 bent :grin:

1 like

Hahahahahahah😂
Nog 20 jaar te gaan
Maar ik begrijp je punt en met gemak dient de mens wordt dat pukkeltje wel heel interessant.

1 like

Zonder vind ik mooier maar bij mijn Casio Duro heb ik moeite met aflezen.

En bij deze met pukkel gaat dat heel makkelijk.

1 like

Oeh verleidelijk! Ga ik misschien ook doen…

2 likes

Toen ik de gele had heb ik er ook over getwijfeld… uiteindelijk heb ik de gele best snel verkocht omdat ik niet met de kroon overweg kon (met datumloupe er nog op)…

1 like

Zonder pukkel én zonder datum heeft mijn voorkeur.

6 likes

Ah ja, de kroon is iets minder makkelijk dan andere horloges maar ik heb er geen moeite mee…

Die is nog nipt groter dan op de Tsuyosa, al is het hier wel duidelijker dat het uurwerk te klein is voor het horloge omdat ie te ver naar binnen staat. Op de Tsuyosa staat hij overigens ook te ver naar binnen als je deze maat van venster aan houdt, maar de wijzers zijn allemaal ook nipt te kort. Als je dan een wat grotere datumloep over dat venster plakt verbloem je die ontwerpfouten een beetje beter.

Dat kan op een Mark XX niet. Vandaar dat je in mijn optiek ook daar het beste bent met de 38mm Mark XV, die op dat moment niet alleen een correct geplaatst datumveld had, maar ook een stel correcte Royal Air Force wijzers, met de stompe uurwijzer.

Bij de 36mm Mark XII stond de datum van het JLC uurwerk juist weer wat te ver naar buiten:

Maar zowel de Mark XX Als de Tsuyosa zouden iets kunnen leren van de plaatsing en maat van het datumvenster van de Mark XV. En kijk ook naar die heerlijke wijzerset van de Mark XV, die is echt exact goed van lengte.

Vandaar de voorkeur voor de pukkel op de Tsuyosa, zeg maar.

1 like

Mooiste kleur van Tsuyosa🙂

1 like

Thanks, vind ik dus ook. Dus nog maar een fotootje van moment van aanschaf.

3 likes

Mooi hoor :+1:t4:

1 like

Deze dreamy pink komt mijn kant op. Deze nog niet gezien zonder cyclops :thinking:

2 likes