Climhollands' grootje loopt!!! Update van een zoektocht en service.

Ha, dat is een goed resultaat en een limburgse vla waardig :+1:

3 likes

Top in stijl opgelost, geniet ervan :+1::sunglasses:

2 likes

Dat was toch al heel lang een hobby van je?

Mooi gezegd. :+1:

Haaha, mooi dialect, dat Limburgs.
Bij mijn oude Haagse Tante Jopie zaliger zou het misschien zó geklonken hebben:
#Haags aan#
Waahschènlijk hep aume Fgàns d’r auk al an laupe klaute
#Haags uit#

Ohhh, dan heb jij de zelfde postbode als ik :rage: :face_with_symbols_over_mouth:

Het voelde goed om ook een bescheiden bijdrage aan dit historisch, archeologisch en horologisch verantwoorde project te kunnen leveren.

Kortom: wat een prachtig resultaat van je zoektocht en horlogemakerskunst en wat een heerlijke familie sage. Dank, @Climholland dat je dit fuilleton op humorvolle en leerzame wijze met ons hebt willen delen. Draag opa’s erfgoed met ere!

Ter afsluiting van mijn commentaar een illustratie met het erfstukje van mijn opa. Die was ook niet helemaal meer in orde… het horloge dan, maar opa op zeker moment ook niet meer, hij is al lang niet meer onder ons.

Als ik zo naar het design kijk, hadden beide opa’s uitstekend met elkaar overweg gekund.

Op het horloge heeft @vouwfietser, al weer enige tijd geleden, zijn kunsten losgelaten en opa’s Lemania is sindsdien weer helemaal stabiel en bij de tijd en het bevindt zich regelmatig aan mijn pols.

Dit zijn voor mij en ik neem aan ook voor Clim de meest waardevolle stukken in de collectie.

11 likes

Geweldig! Ik had nog gevraagd naar Lanco 1004 bij mijn adresje, zelfs in de wetenschap dat er twee versies van bestaan, van dat nummer. Maar nee, ik kwam hem niet tegen. Knap dat je een oplossing gevonden hebt!
Je hebt je gemoedsrust verdiend, je voorouders hoeven zich niet om te draaien in hun graf! Geniet ervan!:+1:

1 like

Netjes hoor Clim. Mooi speciaaltje voor in de verzameling. Ik vind hem heel erg leuk.

1 like

Geweldige reis weer Clim. Altijd leuk om deze stukken te lezen. Wat een prachtig erfstuk heb je erbij gekregen.

1 like

Mooi man. Genieten dit topic!

1 like

Heerlijk geschreven relaas van een geslaagde missie! :ok_hand:

1 like

Heerlijk om je restauratie te volgen en een heel mooi resultaat. Draag met trots!

1 like

Prachtig, zowel het verhaal als het horloge :+1::muscle::star_struck:

1 like

Wat een mooi einde van dit verhaal, maar niet van dit horloge. Clim, ik gun je dit resultaat en het horloge van harte. Ik hoop, dat je nog heel lang kunt genieten van het horloge van je grootvader. Herinneringen zijn onbetaalbaar, en vooral de manier waarop je het uurwerk hersteld hebt, vind ik erg mooi.

1 like

Prachtig gedaan en mooi omschreven!

Kleine tip: wanneer je een klein beetje boter (of ander vet) aanbrengt op het gedeelte van de secondewijzer waar je wilt dat de verf niet hecht, wrijf je de verf na het spuiten op dat gedeelte zo weg. Met minder kans op beschadiging :slightly_smiling_face:

2 likes

:+1::+1:

Kroesjele mit sjoem

Dank je wel, absoluut waar.

1 like

Ga ik doen!

Dank je wel.

Absoluut, klein maar fijn.
Je gaat hem nog wel eens zien!

Dank je!

Alleen die van mij lijkt iets minder voorzichtig.

4 likes

Absoluut. Ik weet dat de dochters van mijn opa ook wel een beetje emotioneel waren toen ik ze vertelde dat het horloge weer liep, 30 jaar na zijn overlijden.

Thanks.

4 likes

Met de wasbenzine op een scherp pennehoutje gaat betrekkelijk makkelijk.
Maar deze tip ga ik ook eens proberen, dank je wel hiervoor.

3 likes

Graag gedaan! Heb eerder ‘n tandenstoker en vloeibare bakboter gebruikt.

2 likes

:yum: mijn favoriet :+1:

1 like

Prachtig verhaal en resultaat!

1 like

Geweldig mooi verhaal en vooral ook mooi resultaat @Climholland ik leer iedere dag van dit soort mooie puzzels.

1 like