Collectie advies: zoektocht naar een nieuw horloge

Waarom heb je deze weg gedaan. Ik vond die meer bij u passen. En niet het ‘teveel overlap’ excuus, daar kom jij niet mee weg. :grin:

Ik wilde wat anders en dat anders was de IWC Le Petit Prince chrono. Daarvoor moesten de Pelagos en de Superocean II eruit.

Nooit gewoon gedacht om de zwarte voor de blauwe in te wisselen?

Wellicht de Seiko in het blauw?
6293a287111f7098091d915415f2cde24347d212_1_375x500

Mooi maar een Marine Master 300 is voor mij zwart.

Ook heel mooi!!

1 like

Ik vind de blauwe Pelagos wel echt heel blauw. Puur op het horloge zonder de rest van de collectie in acht genomen, wint zwart het keer op keer van blauw voor mij…

Ik heb moeite om deze redenatie te snappen. Als je iedere keer voor de zwarte zou kiezen, wat maakt het dan uit wat er naast in de collectie zit? Je draagt er toch maar 1 tegelijk? De iwc wint het dan soms van de andere horloges omdat het een crono is, en niet omdat hij blauw is?

Eens. You have to be really blue to make that work. Is die donkergroene MM300 niet wat voor je?

2 likes

Die is volgens mij limited en erg duur momenteel. Categorie duur het er niet voor overhebben en dan voor een ander horloge gaan.

1 like

3200 euri. Valt mee.

Ja maar bij de groene gaat geen korting meer vanaf of hij is zelfs boven list.

1 like

Mja. Hij is 2,5 (3?) keer goedkoper dan een sub. Zo kun je het ook zien. :sunglasses:

2 likes

De groene kleur past wel beter bij de kleur van het lume, als je het mij vraagt.

1 like

Staat denk ik nog te koop hier op het forum. Of moet inmiddels zijn verkocht?

Fair point maar hij heeft ook niet de streetcred van een sub om dat woord maar even te gebruiken.

En ik verwacht ook niet de restwaarde…

1 like

Gelukkig is TS die stadia ontgroeid. :sunglasses:

:rofl:

1 like

Ja maar voor 3400 euro koop ik wel een Tudor Black Bay GMT