Collectie advies: zoektocht naar een nieuw horloge

Dit heb je zowat allemaal al gehad. Gepasseerd station.

Tudor is pas echt leuk boven de 3.

Dan maar in t diepe, een HAQuartz Grand Seiko in 39mm heb je nog niet @RLC. Advies 3200, - maar vast wel voor minder te krijgen.

4 likes

Rlc doet niet aan quartz.

1 like

Ik blijf de Panerai-bel luiden. Ik heb mijn Radiomir voor een 3k en wisselgeld hier gekocht. Paar banden erbij zelfs. Was ā€œRLC-stijlā€ mee omgegaan: geen kras op te bekennen tot ik die een week of twee omhad. Maar ik rag een horloge af op een week tijd; die dingen zijn er om te dragen, ook als er wat meer risico op schade is.

Dus kort gesteld: koop een PAM :sunglasses:

1 like

Nog 13 replies en we zitten aan ruim 1000 reacties…

Al een keuze kunnen maken?

Of gaan we voor de 2000 reacties? :joy:

2 likes

Dit topic wordt straks gewoon met 4k reacties automatisch gesloten

Welke pam heb je? Ik overweeg zelf een pauper luminor… maar dat is echt geen gezicht eigenlijk.

3 likes

Ik heb die van @charlesb52 overgenomen: PAM380. Simpele logo, ETA binnenwerk. Meer moet dat niet zijn.

1 like

Dat klopt als een bus :yum:

Panerai is niet echt mien merk…

1 like

De bekende die ik gehad heb of die ik nog heb.

Wel eens geprobeerd? Het is natuurlijk persoonlijk maar ik kan je zeggen dat ik m’n Panerai meer draag dan m’n Rolexen. Just give it a try! Er zal n wereld voor je open gaan

Overigens zijn ze er ook in het zwart :wink:

3 likes

Een horloge moet je primair qua design wel trekken en dat doet Panerai bij mij niet. Daarnaast hebben ze een aantal flaters begaan waaronder limited na limited en een foto van een fake op hun eigen Instagram posten zonder het door te hebben. Daar gaat RLC niet heel lekker op :sweat_smile:

Maar de vraag was: heb je het wel eens geprobeerd?

Die onderste valt af want RLC gaat niet zo lekker op faux patina.

4 likes

1000 gepasseerd en nog steeds geen beslissing…
d05fb7a100d63254ec8272d7ec6efddd

10 likes

Met die drie voorgaande topics er bij opgeteld zitten we denk ik al ruim boven de 5000. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Dat heb je dan als collectioneur d’haute horlogerie he :joy:
Let’s talk watches nog maar eens zeker? :rofl:

10 likes

Cheers.

5 likes

Op zich een nuttig topic. Niet zozeer voor @RLC zelf misschien, maar wel als overzicht van wat er op de markt is in de prijsklasse 2-4K.

3 likes