Collectie advies: zoektocht naar een nieuw horloge

Misschien al genoemd, maar is een IWC Ingenieur 3239 niets voor je of is tweemaal IWC in de collectie teveel?

5 likes

Dat lijkt me stug, vergeleken bij mijn Sinn zijn de hoeken afgerond…

5 likes

Yes dat vind ik te veel

De gaafste iwc :ok_hand:

1 like

Dan zou ik de flieger eruit doen😉, de ingenieur is vele malen meer iconisch en bovendien heb je volgens mij nog geen horloge met integrated bracelet.

2 likes

Zeker, als ik het budget had…

1 like

Leuk horloge maar je hebt ook een Seiko 5 met dezelfde looks voor een tiende van de prijs. Ik snap de MM niet…doet het niet voor mij qua looks en prijs…

Ik stem voor IWC!

2 likes

Mja. Dat argument heb je ook met al de chinese klonen en rolex…

2 likes

Ik heb gewoon niet dusdanig veel met het merk dat ik er twee van wil. Ik zoek ook naar een beetje balans in de collectie. Twee chrono’s en 4 duikers/toolwatches. Niet te veel Omega (heb er nu 3 (twee moderne en een vintage)). Nog een IWC is too much IWC voor mij.

1 like

Duidelijk, ik hoef er ook niet meer dan 2x ik heb een moderne en een vintage stemvork IWC…

Wat is nu je shortlist?

1 like

Nice :sunglasses::+1:

1 like

Shortlist in de zin van wat ik binnenkort wil gaan passen en zou overwegen. Sooner or later.

• Seiko Marine Master 300 SLA021J
  • Tudor Black Bay GMT
  • Grand Seiko Springdrive Snowflake
  • nieuwe Breitling Superocean II 42

Horloges die ik nog wel wil bekijken in het echt maar waarvan ik nu al weet dat het hem waarschijnlijk toch niet gaat worden:

• Tudor Royal
  • nieuwe Breitling Avenger 43mm

Geen GS duiker?

Nope. Viel zu teuer.

Klinkt beetje denigrerend dit, het één is toch niet beter dan het ander?

3 likes

Volledig off topic, maar waarom is je gebruikersnaam grijs @rlc?

1 like

Maar dan wel met een AP ROO om je pols :muscle::muscle:

Ik zie hier geen balans met vier duikers😂.

Ik vind dat GS duikers doorgaans wel echt lompe en te grote wijzers heeft :thinking:

1 like

Dat denigrerend valt of staat niet met de opmerking ‘doe
Lekker je ding’, de tekst is wel degelijk denigrerend.